Tweet you right back: Follower anxiety predicts leader anxiety in social media interactions during the SARS-CoV-2 pandemic
Abstrakt
Recent research has shown that organizational leaders’ tweets can influence employee anxiety. In this study, we turn the table and examine whether the same can be said about followers’ tweets. Based on emotional contagion and a dataset of 108 leaders and 178 followers across 50 organizations, we infer and track state- and trait-anxiety scores of participants over 316 days, including pre- and post the onset of the SARS-CoV-2 pandemic and crisis. We show that although leaders traditionally possess greater authority and power than their followers, followers have the power to influence their leaders’ state anxiety. In addition, this influence is particularly strong in the case of less trait anxious leaders.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1371/journal.pone.0279164
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
PLOS ONE
nr 18,
strony 1 - 11,
ISSN: 1932-6203 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Psychogios A., Gruda D., Ojo A.: Tweet you right back: Follower anxiety predicts leader anxiety in social media interactions during the SARS-CoV-2 pandemic// PLOS ONE -,iss. 2 (2023),
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1371/journal.pone.0279164
- Źródła finansowania:
-
- none
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 74 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
How Machine Learning Contributes to Solve Acoustical Problems
- M. A. Roch,
- P. Gerstoft,
- B. Kostek
- + 1 autorów