Abstrakt
W referacie przedstawiono koncepcję projektową segmentowego pasażerskiego statku śródlądowego nowego typu, przeznaczonego na trasę Berlin-Królewiec, znamienną zastosowaniem nowych materiałów konstrukcyjnych i technologii wykonawczych, stwarzających możliwość innowacyjnego kształtowania konstrukcji oraz uzyskanie wysokich walorów eksploatacyjnych statku śródlądowego. Omówiono założenia koncepcyjne i funkcjonalno-techniczne projektowanego statku oraz program eksploatacji. Cechami szczególnymi prezentowanego statku jest zarówno ogólna koncepcja architektoniczna, umożliwiająca przechodzenie statku pod mostami o małym prześwicie oraz pływanie po wąskich i płytkich drogach wodnych, technologia wykonania konstrukcji kadłuba zbudowanego z paneli typu sandwich, jak i układ napędowy spalinowo-elektryczny lub spalinowo-hydrauliczny zasilany alternatywnymi paliwami gazowymi - o walorach ekologicznych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Zehntes Internationales Oder-Colloquium 2006 : ''Aktuelle Technologische Entwicklungen in der Binnenschifffahrt und der Fluss/Seeschifffahrt Ihre Bedeutung für Schifffahrt und Häfen im Besonderen in Ostdeutschland und Polen'', Berlin - Potsdam, 24 November 2006 strony 33 - 47
- Język:
- niemiecki
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Rosochowicz K., Michalski J.: Vorschlag eines doppelmodularen fahrgastschiffes für binnengewässer mit begrenzter fahrwassertiefe// Zehntes Internationales Oder-Colloquium 2006 : ''Aktuelle Technologische Entwicklungen in der Binnenschifffahrt und der Fluss/Seeschifffahrt Ihre Bedeutung für Schifffahrt und Häfen im Besonderen in Ostdeutschland und Polen'', Berlin - Potsdam, 24 November 2006/ ed. red. H. Linde Berlin: Ministerium für Infrastruktur und Raumordnung des Landes Brandenburg, 2007, s.33-47
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Problem ograniczeń dynamicznych w zadaniu ewolucyjnym unikania kolizji na morzu
- R. Smierzchalski,
- A. Łebkowski