Abstrakt
W związku z coraz słabszym przygotowaniem merytorycznym kandydatów na studia, od kilku lat poszukujemy w Polsce modelu dydaktyki akademickiej, który pozwoliłby nam w dalszym ciągu - mimo obniżenia poziomu wiedzy kandydatów przyjętych na studia - na kształcenie studentów na wysokim poziomie. Niestety, w tej chwili nie tylko kształcimy inżynierów, ale również uzupełniamy zaległości powstałe na niższych poziomach edukacji. Wprawdzie Europa, Stany Zjednoczone i Japonia mają odmienne systemy edukacji, to jednak fundamentalne problemy związane z kształceniem studentów są podobne. W 1973 roku powstała międzynarodowa organizacja pozarządowa - Europejskie Stowarzyszenie Kształcenia Inżynierów (SEFI). W dniach 13-15 września 2007 roku na uniwersytecie w Wuppertalu w Niemczech odbyła się regionalna konferencja IGIP z cyklu "Engineering and Pedagogy", zatytułowana "Engineering and Pedagogy - Teaching and Learning in Real and Virtual Worlds". Było to już drugie w tym cyklu spotkanie liderów przemian edukacji inżynierskiej w Europie, które stało się miejscem wymiany poglądów na temat celów, sposobów i skutków dokonujących się przemian w edukacji na uczelniach technicznych. Politechnikę Gdańską na tej konferencji reprezentowały dr Anita Dπbrowicz--Tlałka i dr Barbara Wikieł. W swoich referatach prezentowały, wspólne dla wszystkich krajów europejskich, problemy związane z edukacja matematyczną w kontekście kształcenia inżynierów, a także proponowane i stosowane w Politechnice Gdańskiej metody ich rozwiązywania.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Pismo PG
strony 20 - 21,
ISSN: 1429-4494 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 108 razy