Abstrakt
Nieprawidłowa współpraca odbieraka z siecią jezdną, w niekorzystnych warunkach lokalnych, prowadzi do uszkodzeń sieci lub odbieraka. Może być to spowodowane niewłaściwym wykonaniem lub utrzymaniem tych istotnych elementów układu zasilania. Tego typu sytuacje awaryjne powodują duże opóźnienia w ruchu pociągów i generują olbrzymie koszty. Wskazuje to na duże znaczenie odpowiednich rozwiązań konstrukcyjnych sieci i odbieraków oraz rolę systemów diagnostycznych w warunkach eksploatacyjnych. Intensywnie rozwijane są narzędzia symulacyjne obejmujące zarówno modelowanie sieci trakcyjnej, odbieraka prądu, jak i ich dynamicznej współpracy. Walidacja wyników obliczeń, uzyskanych z wykorzystaniem określonego modelu dynamicznego i metody numerycznej podlega standaryzacji według PN-EN 50318. Przeprowadzenie takich symulacji wymagane jest przez TSI. W celu dokładniejszej analizy zaproponowano odmienny model matematyczny, oparty na podziale jego struktury mechanicznej na zbiór skupionych elementów zachowawczych i dyssypatywnych – model matematyczny opracowano na podstawie metody energetycznej Lagrange’a. Opierając się na odbieraku prądu typu 160 EC określono jego fizyczne parametry oraz dokonano porównania właściwości dynamicznych z uproszczonym jak i nowo opracowanym modelem.
Autorzy (6)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- W : XVI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej strony 239 - 248
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Wilk A., Jarzębowicz L., Judek S., Karwowski K., Michna M., Mizan M.: Wybrane aspekty modelowania matematycznego kolejowego odbieraka prądu// W : XVI Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej/ Kraków: Wydawnictwo PiT, 2014, s.239-248
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy