Katedra Przedsiębiorczości - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Przedsiębiorczości

Filtry

wszystkich: 149

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2005
  • Ewolucja systemu pomocy dla małych i średnich przedsiębiorstw we Francji
    Publikacja

    - Rok 2005

    Rozdział jest próbą przedstawienia ewolucji systemu wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych we Francji od lat 70 do dnia dzisiejszego. Przedstawione zostały poszczególne formy wsparcia, instytucje wsparcia, oraz główne kierunki polityki wsparcia. Zawarta została również ocena systemu pomocy publicznej dla MSP produkcyjnych.

  • Badanie wzrostu małych przedsiębiorstw
    Publikacja

    - Rok 2005

    W oracowaniu omówiono podstawowe problemy metodologiczne związane z prowadzeniem badań na temat wzrostu małych przesiębiorst. Opisano także główne nurty badań nad wzrostem mniejszych przedsiębiorstw: zasobowy, strategiczny, odnoszący się do otoczenia.

Rok 2004
  • Wybór miernika wzrostu a wyniki badań.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł opisuje probemy badawce występujące w trakcie badania wzrostu MSP. Ukazuje na przykładach, różnice w uzyskiwanych wynikach w zależności od wybranych parametrów badawczych

  • Wprowadzenie w prawną problematykę mobbingu.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Polska przyjeła na siebie zobowiazania do poszanowania praw,w tym również przed prześladowniem i dyskryminacją(nie tylko w aspekcie prawa międzynarodowego),polski ustawodawca w kolejnej nowelizacji kodeksu pracy(w art.94 oraz 94 kp)obowiązującej od 01 stycznia 2004r.zobowiazał pracodawcę m.in.do przeciwdziałania mobbingowi.

  • Wpływ internetu na percepcję wiarygodności informacji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Dzięki szybkiemu rozwojowi technologicznemu Internet jest powszechnie dostępny i stał się obok prasy, radia i telewizji, nowym medium komunikacji masowej, postrzeganym przez użytkowników jako nowe, atrakcyjne źródło pozyskiwania informacji.Z dotychczasowych, klasycznych badań wynika bezpośrednia zależność między oceną źródła informacji a percepcją jej wiarygodności. Najnowsze badania, dotyczące komunikacji przy użyciu sieci komputerowych,...

  • Technologie informacyjne a grupowe podejmowanie decyzji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    artykuł prezentuje specyfikę i efektywność zespołów wirtualnych, czyli grup zadaniowych realizujących przedsięwzięcia w oparciu o technologię informacyjną. Przedstawione są główne zalety współpracy z wykorzystaniem internetu (wzrost innowacyjności, koncentracja na zadaniu, łatwośc archiwizowania pracy grupowej) oraz jej postawowe zagrożenia (nasilenie mechanizmów myślenia grupowego, spadek wewnątrzgrupowego zaufania i wydłużenie...

  • Stosunek pracy a leasing pracowniczy(agencje pracy tymczasowej).
    Publikacja

    - Rok 2004

    W obecnie obowiązujacym sytstemie prawa pracodawca ma do wyboru szereg podstaw nawiązania stosunku prawnego w oparciu,o który dochodzi do zatrunienia pracowników.Oczywiście najwazniejsze z punktu widzenia osoby zatrudnionej są regulowane kodeksem pracy.Podmiot zatrudniający coraz częściej jednak dokonuje wyboru innych podstaw i metod zatrudnienia,choć nie zawsze czyni to w sposób prawidłowy.Niewątpliwie wybór podstawy zatrudnienia...

  • Searching the growth factors.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W części literaturowej przedstawiono dotychczasową wiedzę na temat dotych-czasowych czynników wzrostu małych przedsiębiorstw, tworząc model badawczy. W części literaturowej opisano wyniki badań przeprowadzonych na próbie 28 właścicieli małych firm w regionie Gdańskim w latach 1996 i 2003.

  • Rozwiazania szczegółowe-mobbing,naruszenie dóbr osobistych,dyskryminacja ze strony podmiotu zatrudniającego.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Celem opracowania jest ukazanie różnic jakościowych oraz analizy prawnej w przypadku wystąpienia mobbingu,dyskryminacji.Działania przesladowcze(zwłaszcza ze stronypracodawcy)niekoniecznie muszą prowadzić do mobbingu.Niektóre z nich można zaliczyć do dozwolonych działań pracodawcy(nakazanie pracy w godzinach nadliczbowych), inne do zwykłych naruszeń obowiazków wobec pracownika,a jeszcze inne do takich, które umożliwiają rozwiazanie...

  • Rola ośrodków szkolnictwa wyzszego w rozwoju gospodarczym miast o znaczeniu regionalnym w Polsce w latach 1990-2002 .
    Publikacja

  • Postępowanie przed sądem pracy.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W przypadku wystapienia działań mobbingowych pracownik moze dochodzić swych roszczeń ze stosunku pracy na drodze sądowej.Przed skierowaniem sprawy na drogę sądową pracownik może żądać wszczęcia postępowania pojednawczego przed komisją pojednawczą. W opracowaniu przedstawiono zarys(zasady,cele,główne reguły)postępowania zarówno przed komisją pojednawczą,jak i przed sadem pracy.

  • Polityka regionalna w Polsce po roku 1999.
    Publikacja

    W artykule zdefiniowano pojęcie i koncepcje polityki regionalnej oraz zaprezentowano instrumentarium polityki intraregionalnej i interregionalnej. Ponadto, scharakteryzowano istniejący model polityki regionalnej w Polsce, odwołując się do podstawowych w tym zakresie aktów prawnych. Podjęto także wątek polityki regionalnej w Polsce w aspekcie ogólnych zasad polityki regionalnej Unii Europejskiej.

  • Mobing w prawie karnym oraz w prawie wykroczeń.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W niektórych przypadkach prześladowniu pracownika będzie towarzyszyć możliwość przypisania prześladowcy odpowiedzialności karnej.Tak będzie w sytuacjach gdy sprawca posłuzy się szczególnie drastycznymi środkami(przemoc,groźba,zniewaga),godząc w dobra tej rangi,co wolność,zdrowie,godność i cześć, czy elementarne prawa pracownicze.Jeżeli prześladowanie przybierze tak ostrego charakteru, iż uznać bedzie trzeba, że wypełnia ono ustawowe...

  • Mobbing ze strony współpracowników.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przesladowcą(mobberem),oprócz podmiotu zatrudniającego,moze być również inny pracownik.Jest to sytuacja,w której pojawiają sie różne relacje interpersonalne, z którch najważniejszą dotyczą:pracodawcy-mobbera,pracodawcy-mobbingowanego,mobbera-mobbingowanego.W opracowaniu opisano instytucje prawne utrudniajace lub wręcz uniemożliwiające rozwój mobbingu.Szczególną uwagę zwrócono na opisanie instytucji rozwiazania umowy o pracę(zarówno...

  • Komputerowe archiwizowanie przebiegu pracy grupowej.
    Publikacja

    Przedstawiono metodę rejestracji i archiwizacji przebiegu przedsięwzięcia realizowanego poprzez grupę osób. Projektowanie systemu komputerowego oparto na modelu pracy zespołowej WPW (wkład-procesy-wynik), który dobrze opisuje czynniki warunkujące efektywność grupy oraz uwzględnia wieloaspektową obserwację uzyskiwanych rezultatów. w pracy zaprezentowano zarówno zakres rejestrowanych przez system danych jak i sposób ich archiwizowania.

  • Jak wygrać z mobbingiem?
    Publikacja

    - Rok 2004

    Niniejszą publikację poświęcono problematyce mobbingu. Oprócz teoretycznego opisu zjawiska mobingu książka zawiera także wiele praktycznych porad i wskazówek sugerujących rozwiązanie problemu.

  • Internet jako źródło informacji w opinii uzytkowników.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł przedstawia wyniki badań dotyczących sposobu wykorzystywania Internetu przez użytkowników - studentów . W badaniu zwrócono uwagę zarówno na ilościowe jak i jakościowe parametry wykorzystywania Sieci, a także na dokonywaną przez badanych, ocenę jakości pozyskiwanych w ten sposób informacji w porównaniu do innych źródeł.

  • Fazy rozwoju przedsiębiorstwa - podejście modelowe.
    Publikacja

    Omowiono wybrane teorie faz rozwoju przedsiebiorstwa. Szczególna uwagę poświęcono ewolucji kompetencji właściciela-menedżera w poszczególnych etapach rozwoju firmy. Dokonano oceny podobieństw i różnic miedzy modelami oraz ich uwarunkowania w badaniach małych i średnich firm.

  • Determinanty wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw.
    Publikacja

    Czynniki wzrostu MSP usystematyzowano w czterech grupach: właściciel-menedżer, przedsiebiorstwo, strategia, otoczenie.Model czynników jest układem dynamicznym, w którym centralnym czynnikiem jest strategia zarządzania firmą a pozostałe determinanty tworzą trzy pary sprzężone ze sobą.

  • Czynniki wzrostu małych firm w świetle badań empirycznych.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Tekst prezentuje anlizę wybranych czynników wzrostu związanych z właścicielem-menedżerem i ich wpływ na tenże wzrost. Analiza powyższa została oparta na badaniach empirycznych przeprowadzonych w regionie gdańskim w 1992 i 1999 roku.