dr hab. inż. Piotr Grudowski
Employment
- Head of Department of Mangement Engineering and Quality at Faculty of Management and Economics
- Professor at Katedra Inżynierii Zarządzania i Jakości
Publications
Filters
total: 193
Catalog Publications
Year 2007
-
Znaczenie i kryteria wyboru jednostki certyfikującej normatywne systemy zarządzania
PublicationW opracowaniu zaprezentowano rozważania dotyczące kryteriów oraz roli wyboru jednostki certyfikującej wdrożone normatywne systemy zarządzania w przedsiębiorstwach. Szczególną uwagę zwrócono na uwarunkowania związane z wyborem i certyfikacją tych systemów w sektorze MŚP.
-
Zarządzanie wiedzą w systemach zarządzania jakością
PublicationW artykule przedstawiono rozważania dotyczące specyfiki zarządzania wiedzą w sektorze MŚP oraz roli systemów zarządzania jakością opartych na wymaganiach normy ISO 9001 w promowaniu tej koncepcji. Szczególną uwagę zwrócono na powiązania zarządzania wiedzą z podejściem procesowym stanowiącym jeden z filarów systemów zarządzania jakością.
-
Wybrane możliwości aplikacyjne kwadratowej funkcji strat jakościowych
PublicationW opracowaniu przedstawiono wysuniętą przez G. Taguchi'ego koncepcję strat jakościowych oraz podano przykładowe zastosowania funkcji strat jakościowych w rozwiązywaniu problemów występujących w procesach planowania i zarządzania produkcją.
-
Wprowadzanie koncepcji Lean Management w sektorze MŚP na podstawie doświadczeń francuskich
PublicationW opracowaniu przedstawiono rozważania dotyczące wprowadzania koncepcji Lean Management w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Na przykładzie opracowanego i wprowadzonego przez organizację CEFORALP we Francji programu zaprezentowano uwarunkowania towarzyszące grupowemu wdrażaniu koncepcji Lean w MŚP sektora produkcyjnego oraz przedstawiono korzyści jakie odniosły firmy uczestniczące w tym przedsięwzięciu.
Year 2017
-
Zastosowanie Modelu Pomorskiej Nagrody Jakości w organizacji pozarządowej na przykładzie Gdańskiej Spółdzielni Socjalnej
PublicationCelem przyjętym w tym opracowaniu jest przedstawienie uwarunkowań związanych z wykorzystaniem przez organizację pozarządową - Gdańską Spółdzielnię Socjalną modelu doskonałości będącego podstawą ubiegania się o Pomorską Nagrodę Jakości. W szczególności przeprowadzono diagnozę tej organizacji opartą na kryteriach tworzących „Potencjał” według wspomnianego modelu.
-
Wpływ outsourcingu na poprawę skuteczności wybranego procesu pomocniczego – studium przypadku
PublicationOutsourcing jest powszechnie stosowanym rozwiązaniem w systemach zarządzania zarówno organizacji produkcyjnych jak i usługowych. Obecnie stosowany jest w od-niesieniu do podstawowych często skomplikowanych procesów stanowiących istotę działalności operacyjnej organizacji. Nie należy jednak zapominać, że w większości przypadków wydzieleniu podlegają procesy wspomagające działalność podstawową a poprawa ich skuteczności jest zasadniczym...
-
Uwarunkowania związane z wykorzystaniem outsourcingu w systemach zakładowej kontroli produkcji
PublicationOutsourcing znajduje coraz częściej zastosowanie w polskich przedsiębiorstwach jako koncepcja służąca poprawie skuteczności i efektywności procesów, w tym w organizacjach sektora budowlanego stosujących Zakładową Kontrolę Produkcji (ZKP). Celem autorów, przyjętym w niniejszym opracowaniu, jest identyfikacja newralgicznych obszarów ZKP narażonych na zagrożenia wynikające z wykorzystania outsourcingu, a także określenie podstawowych...
-
The High Quality Business School Academic Teacher of the 21st Century – Polish Students’ Perspective
PublicationThe literature shows that the success and competence of future managers depend on the quality of their academic teachers. Moreover high quality study requires high quality lecturing/teaching that creates an environment in which deep learning outcomes are made possible for students. The aim was to identify the characteristics of the academic teacher working at business schools, according to the expectations of Polish students...
-
System polskich regionalnych nagród jakości opartych na modelach doskonałości. Diagnoza i ocena porównawcza
PublicationCelem autorów tego artykułu jest porównanie wybranych uwarunkowań towarzyszących procesom organizacji polskich konkursów o regionalne nagrody jakości oparte na modelach doskonałości. W rezultacie określone zostaną wnioski, które wskażą na ważne problemy oraz powinny pomóc usprawnić te przedsięwzięcia, tak by podnieść stopień zainteresowania się nimi oraz tym samym zwiększyć ich rangę w promowaniu podejścia projakościowego.
Year 2020
-
Zastosowanie Modelu Pomorskiej Nagrody Jakości w organizacjach produkcyjnych na przykładzie Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości
PublicationWspółczesne organizacje, konkurując na rynkach globalnych, muszą uwzględniać coraz większą liczbę czynników determinujących ich pozycję i szanse rozwoju. Do czynników tych należą m.in.: nasycenie rynku, rosnące wyzwania ze strony otoczenia społeczno-ekonomicznego związane ze specyfiką Przemysłu 4.0, skracające się cykle życia produktów, czy też konieczność uwzględnienia wielu ograniczeń wynikających z przyjęcia ogólnoświatowych...
-
Wykorzystanie wybranych normatywnych systemów zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego
PublicationW artykule przedstawiono wybrane modele systemów zarządzania opisane w normach międzynarodowych możliwe do wykorzystania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Systemy te mogą stanowić bowiem korzystną alternatywę dla obarczonych wieloma mankamentami mechanizmów przyjmowanych przez kadrę kierowniczą uczelni w odniesieniu do kluczowych procesów tych instytucji.
Year 2013
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
PublicationAby osiągać założone cele w organizacji i wdrażać opracowane strategie, niezbędni są odpowiednio przygotowani pracownicy. To oni są największą siłą każdej organizacji, w których widzi się czynnik przewagi konkurencyjnej i aby ją zdobywać, należy jasno zdiagnozować niezbędne kompetencje zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji. Sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo cechuje się poprawnie zbudowaną strukturą...
-
Zapewnienie jakości kształcenia a Krajowe Ramy Kwalifikacji w odniesieniu do studiów doktoranckich w uczelniach technicznych
PublicationCoraz większa determinacja obywateli do zdobycia wyższego wykształcenia oraz coraz większa dostępność ośrodków akademickich wymusza przyjęcie projakościowej postawy przez uczelnie wyższe. Tendencje te są widoczne zarówno w skali międzynarodowej, na poziomie której opracowane zostały Europejskie Ramy Kwalifikacji, na poziomie krajowym, gdzie opra-cowano Krajowe Ramy Kwalifikacji, jak również na poziomie poszczególnych jednostek...
-
Wsparcie informatyczne koncepcji Lean Management oraz Six Sigma
PublicationW rozdziale tym przedstawiono kluczowe aspekty integracji dwóch najważniejszych obecnie koncepcji optymalizacji procesów w organizacjach produkujących wyroby materialne oraz świadczących usługi – Six Sigma i Lean Manufacturing. Szczególną uwagę zwrócono na uwarunkowania wsparcia informatycznego tych koncepcji w mniejszych organizacjach.
Year 2015
-
Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia
PublicationWe współczesnym świecie relacje stały się czynnikiem, który można potraktować, jako podstawową determinantę przetrwania i rozwoju oraz istotny czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Na szczególną uwagę zasługują relacje z „klientami”, gdyż sukces na rynku osiągają wyłącznie te organizacje, które skutecznie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania „klientów”. W artykule przedstawiono istotę zarządzania relacjami w szkołach wyższych...
-
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z OUTSOURCINGIEM W KONTEKŚCIE ISO 9000 – ANALIZA WIELOKROTNEGO STUDIUM PRZYPADKU
PublicationOutsourcing znajduje swoje zastosowanie w celu minimalizacji kosztów a także zwiększenia skuteczności procesów. Zjawisko to notuje się także w przedsiębiorstwach które zaimplementowały zintegrowane systemy zarządzania. Autorzy w niniejszej publikacji podejmują tematykę zagrożeń płynących z outsourcingu dla funkcjonowania systemów zarządzania jakością na przykładzie ISO 9000. Tekst ten jest analizą zagrożeń płynących z implementacji...
-
Wybrane systemy służące bezpieczeństwu w łańcuchu dostaw
PublicationW artykule zaprezentowano podstawowe definicje i zagrożenia dotyczące łań- cucha dostaw i bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw. We wnioskach wskazano, iż zdarzenia negatywne tego typu przekładają się na utratę wizerunku danego operatora jako podmiotu godnego zaufania. Z tego powodu, organizacje korzystające z globalnych czy innych, o mniejszym zasięgu, łańcuchów dostaw poszukują gwarancji ich bezpieczeństwa. Środkiem do tego celu jest...
-
Wybrane aspekty projakościowej orientacji w zarządzaniu polskimi uczelniami
PublicationW pierwszej czêoeci artyku³u omówiono rolê wiedzy w integracji projakooe- ciowego podejoecia do zarz¹dzania w oerodowisku akademickim, odnosz¹c siê do oryginalnego modelu rozwojowego proponowanego przez autora. W drugiej czêoeci opracowania przedstawiono ocenê, w jaki sposób systemy zarz¹dzania ja- kooeci¹ mog¹ przyczyniæ siê do poprawy zarz¹dzania uczelni¹. Ostatnia czêoeæ przedstawia modele doskona³ooeci jako najbardziej zaawansowane...
-
Wybrane aspekty prawne projakościowej reorientacji w polskim szkolnictwie wyższym a paradygmat zarządzania jakością
PublicationW artykule zaprezentowano diagnozę stanu obecnego polskich regulacji prawnych dotyczących jakości w szkolnictwie wyższym. Wskazano mankamenty wynikające z aktualnej postaci tych regulacji. Przedstawiano też propozycje działań umożliwiających poprawę sytuacji oraz model działań na rzecz jakości w naszych uczelniach.
-
The risk assessment of adverse events of nursing activities as the element of quality management in healhcare
PublicationThe purpose of the paper is to present MedCARVER+Shock method and Pareto analysis and its usability for the risk assessment of adverse events of nursing activities. 888 activities carried out by all 190 nurses working at the District Hospital X located in Poland were taken into account. During the research the qualitative approach was used. As the result sixteen groups of nursing activities causing the highest risk of adverse events...
Year 2012
-
Zarządzanie procesami z zastosowaniem metodyki Six Sigma w sektorze MŚP. Kontekst lokalny i sektorowy
PublicationW artykule postawiono tezę, że skuteczność projektowania i implementacji orientacji procesowej w sektorze MŚP decyduje o skuteczności i efektywności zastosowań elementów koncepcji Six Sigma™. Przedstawiono wybrane wyniki badań mających odpowiedzieć na pytanie - w jakim stopniu małe i średnie firmy produkcyjne, usługowe oraz produkcyjno-usługowe w regionie pomorskim są świadome znaczenia i przygotowane do systemowo ujętego nadzorowania...
-
Zarządzanie jakością a bezpieczeństwo w sektorze spożywczym
Publication -
Wykorzystanie metodyki Lean Six Sigma w doskonaleniu funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw
PublicationCelem pracy jest przedstawienie wyników badań oraz utylitarnych aspektów wynikających z opracowania oryginalnej metodyki wdrażania metodyki Lean Six Sigma w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora produkcyjnego. Metodyka ta powstała na podstawie badań przeprowadzonych w polskich i francuskich przedsiębiorstwach w latach 2009-2011. W opracowaniu został zaprezentowany zarys proponowanej metodyki oraz przykład jej zastosowania...
-
Wybrane aspekty oceny satysfakcji i lojalności klientów i pracowników
PublicationCelem artykułu jest przedstawienie propozycji oryginalnego modelu pozwalającego lepiej zrozumieć mechanizmy kształtowania się satysfakcji i lojalności klientów i pracowników oraz umożliwiającego porównywanie satysfakcji klientów różnych przedsiębiorstw w oderwaniu od ich specyfiki branżowej. Zaprezentowany model opiera się na mechanizmach przyczynowo-skutkowych i pozwala na stawianie kwantyfikowalnych celów, dając w rezultacie...
-
Uwarunkowania wykorzystania metodyki Six Sigma w sektorze MŚP z uwzględnieniem możliwości zastosowania aplikacji komputerowych
PublicationCelem niniejszego opracowania jest zaprezentowanie współczesnych rozwiązań informatycznych stosowanych w celu usprawnienia funkcjonowania metodyki Six Sigma ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich adaptację w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).
Year 2014
-
Zarządzanie jakością i innowacyjność w świetle doświadczeń organizacji Pomorza
PublicationPrzedstawione w tej pracy koncepcje i metody zarządzania potwierdzają, że wykorzystanie orientacji na jakość i w ramach tego na stałe usprawnianie, przynosi pozytywne efekty nie tylko w odniesieniu do procesów produkcyjnych, ale także wszelkiego rodzaju procesów związanych z realizacją usług, w tym działań wspierających procesy operacyjne, we wszystkich obszarach funkcjonalnych organizacji. Szczególnie istotny jest korzystny wpływ...
Year 2004
-
Zalecenia dotyczące zarządzania procesowego w systemach jakości małych firm - etap planowania.
PublicationArtykuł przedstawia założenia i zasadnicze elementy metodyki zarządzania procesami w systemach jakości, dostosowanej do specyfiki małych organizacji. Szczegółowo omówiono etap planowania zarządzania procesami.
-
Wdrażanie, nadzorowanie i doskonalenie procesów.
PublicationW artykule omówiono kolejne elmenty metodyki zarządzania procesowego w ramach systemu jakości, przeznaczonej dla małych organizacji. Wskazano relacje pomiędzy strukturą procesową a strukturą dokumentacji systemowej.
-
Uzasadnione wyłączenia niektórych wymagań normy ISO 9001.
PublicationArtykuł przedstawia rozważania związane z definiowaniem zakresu działań firmy objętych systemem jakości.Przedstawiono informacje dotyczące tzw. uzasadnionych wyłączeń niektórych wymagań normy ISO 9001. Omówiono podstawy tych wyłaczeń, wskazówki interpretacyjne i przykłady rozwiązań.
-
System zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w małej firmie. Dokumentacja. Wdrażanie. Audit.
PublicationKsiążka w kompleksowy sposób przedstawia wymagania normatywnego systemu jakości wg ISO 9001 z szczególnym uwzględnieniem specyfiki małych organizacji. Główny nacisk położono na procesowe podejście do zarządzania jakością w małych organizacjach, co odzwierciedla oryginalna metodyka wdrażania. Książka przedstawia wiele praktycznych rozwiązań, które powinny ułatwić projektowanie systemu jakości. Dodatkowo zawarto zalecenia przydatne...
Year 2005
-
Zalecenia dotyczące auditowania obszaru realizacji wyrobu/usługi
PublicationW artykule przedstawiono wskazówki dotyczące prowadzenia auditów systemów zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w obszarze wymagań rozdziału 7 normy - Realizacja wyrobu. Szczególną uwagę zwrócono na specyfikę małych organizacji oraz relacje z podejściem procesowym.
-
Wykorzystanie podejścia procesowego przy tworzeniu księgi jakości
PublicationPrzedstawio zweryfikowaną w trakcie wielu projektów wdrozeniowych metodę opracowywania księgi systemu zarządzania jakością oraz tworzenia czytelnych powiązań pomiedzy księgą jakością a pozostałymi elementami struktury dokumentacji.
Year 2018
-
Zakładowa Kontrola Produkcji w sektorze MŚP - propozycja metody zarządzania dokumentacją systemu
PublicationZakładowa Kontrola Produkcji (ZKP) to system jakości, który jest obligatoryjny dla producentów wyrobów budowlanych. Powinien on być udokumentowany i nadzorowany. Celem autorów, przyjętym w niniejszym opracowaniu, jest identyfikacja uwarunkowań dotyczących dokumentowania ZKP, analogii pomiędzy ZKP a systemem jakości według normy ISO 9001:2015 i innymi regulacjami oraz wskazanie korzyści i trudności związanych z dokumentowaniem działań...
-
UWARUNKOWANIA DOTYCZĄCE WDRAŻANIA ZAKŁADOWEJ KONTROLI PRODUKCJI W SEKTORZE MŚP
PublicationZakładowa Kontrola Produkcji (ZKP) to branżowy system jakości, dedykowany producentom wyrobów budowlanych. System ten został ustanowiony 29 lat temu w Unii Europejskiej. W polskim systemie prawnym jest obecny od 2004 roku, przy czym w zgodzie z przepisami UE podlega zmianom i jest nowelizowany w ramach ustawy. Celem autorów przyjętym w niniejszym opracowaniu jest identyfikacja uwarunkowań wdrażania ZKP oraz newralgicznych obszarów...
Year 2009
-
Wybrane aspekty wykorzystania projakościowych systemów zarządzania w szkolnictwie wyższym
Publication -
Wybrane aspekty wykorzystania projakościowych systemów zarządzania w szkolnictwie wyższym
PublicationW opracowaniu przedstawiono rozważania dotyczące relacji jakie łączą systemy zarządzania skoncentrowane na jakości z elementami zarządzania wiedzą w wyższych uczelniach. Zaproponowano trójetapowy model rozwojowy projakościowego systemu zarządzania uczelnią uwzględniający elementy zarządzania wiedzą w ramach struktur procesowych.
-
Wdrażanie Lean Six Sigma w MŚP sektora produkcyjnego
PublicationW opracowaniu przedstawiono rozważania dotyczące wprowadzania metodyki Lean Six Sigma w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych. Zaprezentowano odwołującą się do kontekstu tej metodyki charakterystykę MŚP oraz zaproponowano 5 etapowy model implementacyjny uwzględniający czynniki wpływające na skuteczne i adekwatne do możliwości i potrzeb MŚP adaptowanie tego podejścia.
Year 2008
-
Wybrane aspekty integracji normatywnych systemów zarządzania w sektorze MŚP
PublicationW opracowaniu przedstawiono studium uwarunkowań związanych z wprowadzaniem zintegrowanych normatywnych systemów zarządzania w sektorze MŚP. Obok motywów wdrażania kolejnych systemów zarządzania w tym sektorze przedstawiono opartą na wynikach badań krajowych i zagranicznych analizę czynników towarzyszących integracji.
-
Uwarunkowania aplikacyjne koncepcji Six Sigma w sektorze MŚP
PublicationArtykuł porusza istotne, z punktu widzenia podnoszenia konkurencyjności sektora MŚP a rzadko przedstawiane w literaturze krajowej, zagadnienie wykorzystania w tej grupie przedsiębiorstw koncepcji Six Sigma. Obok charakterystycznych cech MŚP wywierających wpływ na zastosowanie w nich metodyki Six Sigma, przedstawiono związki tej koncepcji z systemami zarządzania jakością.
Year 2010
-
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia jako podstawa realizacji strategii projakościowej szkół wyższych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
PublicationW opracowaniu przedstawiono przykład struktury wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia opartego na zaleceniach ENQA, jaką stworzono na Wydziale Zarządzania i Ekonomii PG adaptując stosowane tu dobre praktyki i metody. Szczególną uwagę zwrócono na praktyczne uwarunkowania związane z wprowadzaniem elementów tego systemu, których świadomość w polskim szkolnictwie wyższym jest ciągle bardzo niewielka.
Year 2011
-
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia - konieczność i szansa
PublicationW artykule przedstawiono charakterystykę ramowego modelu systemu zapewnienia jakości kształcenia jako bazy do wprowadzania bardziej zaawansowanych mechanizmów projakościowych w wyższych uczelniach technicznych.
-
Uwarunkowania aplikacyjne wybranych strategii projakościowych w szkolnictwie wyższym
PublicationW opracowaniu przedstawiono koncepcję ewolucyjnego modelu systemu zarządzania jakością dla wyższych uczelni, uwzględniającego specyficzne uwarunkowania występujące w tych organizacjach. Szczególną uwagę zwrócono na rolę wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia, jako podstawy projakościowego systemu zarządzania w szkole wyższej. Omówiono też rolę normatywnych systemów zarządzania w zarządzaniu wiedzą w szkołach wyższych...
-
System zapewnienia jakości kształcenia jako kluczowy element strategii projakościowej w Politechnice Gdańskiej
PublicationW opracowaniu przedstawiono zarys koncepcji modelu projakościowego zarządzania uczelnią. Jako konkretny przykład rozwiązań zaprezentowano strukturę wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia opartego na zaleceniach ENQA, jaką stworzono na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Szczególną uwagę zwrócono na praktyczne uwarunkowania zawiązane z wprowadzaniem elementów tego systemu, których świadomość w polskim...
Year 2003
-
Wdrażanie zorientowanego procesowo systemu zarządzania jakością w małej organizacji - studium przypadku.
PublicationW artykule podano na przykładzie małej organizacji informacje dotyczące praktycznego zastosowania opisanej w dwóch poprzednich numerach Q jakości metodyki wdrażania podejścia procesowego do zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000.
-
Systemy zarządzania jakością - stan unormowania w rodzinie ISO 9000
PublicationPrzedstawiono najważniejsze fakty związane z normatywnymi systemami zarządzania jakością wg ISO 9000. Wskazano pozytywne kierunki ewolucji norm oraz zagadnienia istotne dla różnych działów gospodarki, w tym w sektorze małych i średnich firm.
Year 2016
-
UWARUNKOWANIA APLIKACYJNE KONCEPCJI PUNKTÓW STEROWANIA JAKOŚCIĄ NA PRZYKŁADZIE USŁUG PRALNICZYCH
PublicationW artykule tym zaprezentowano charakterystykę procesu w profesjonalnej pralni chemicznej. Jako cel przyjęto identyfikację i opis zasadniczych punktów sterowania jakością (PSJ) w tego typu procesach. Przedstawiono też informacje, jak działania formalizujące PSJ przełożyły się na efekty konkretnej organizacji świadczącej usługi pralnicze
-
UCZENIE SIĘ PRZEZ DOŚWIADCZENIE JAKO ELEMENT NOWEJ GOSPODARKI I WARUNEK ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA : STUDIUM PRZYPADKU PROJEKTU EXPERIENTIA
PublicationW OPRACOWANIU PRZEDSTAWIONO UWARUNKOWANIA ORAZ REZULTATY ZWIĄZANE Z PROJEKTEM EXPERIENTIA PROMUJĄCYM WSPÓŁPRACĘ POMIĘDZY PRACODAWCAMI A STUDENTAMI OSTATNIEGO ROCZNIKA KIERUNKU ZARZĄDZANIE
Year 2023
-
TQM jako podstawa przemian projakościowych w szkolnictwie wyższym
PublicationCel: Przedstawienie najważniejszych wniosków płynących z badań prowadzonych w różnych regionach świata oraz obserwacji własnych prezentujących wpływ koncepcji TQM na efekty zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Wykorzystano studium literatury wg zaleceń metodycznych J. Creswella. Wnioski płynące z rozważań oparto, przede wszystkim, na podejściu indukcyjnym. Wyniki/wnioski:...
Year 2006
-
The role of process approach in quality systems of small firms
PublicationW opracowaniu przedstawiono znaczenie orientacji procesowej w systemach zarządzania jakością ze szcególnym uwzględnieniem mniejszych organizacji. Zaprezentowano wyniki badań potwierdzających znaczący wpływ podejścia procesowego na skuteczność sytemów jakości. Przedstawiono też kluczowe problemy i oczekiwania sektora MŚP odnośnie do wdrażania zorientowanych procesowo systemów zarzadzania jakością.
Year 2022
-
THE PROTECTIVE MEASURES AGAINST SARS-COV-2 INFECTION IN THE SEAFOOD COMPANY FROM THE PERSPECTIVE OF THE EMPLOYEES
PublicationPurpose: To identify and discuss the protective measures implemented to prevent SARS-CoV-2 infection among employees. Design/methodology/approach: The four-stage course of research. Case study and structured interviews with all employees, directly and indirectly, involved in food processing. Research questions: (R1) What measures have been taken to prevent the risk of infection among employees? (R2) What activities and responsibilities...
seen 6763 times