Czy Krajowe Ramy Kwalifikacji są elementem podnoszącym jakość kształcenia na studiach wyższych? - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Czy Krajowe Ramy Kwalifikacji są elementem podnoszącym jakość kształcenia na studiach wyższych?

Abstract

W artykule przedstawiono znaczenie Krajowych Ram Kształcenia (KRK) w aspekcie Europejskich Ram Kształcenia. Zanalizowano wpływ KRK na jakość kształcenia na studiach wyższych. Szczególną uwagę zwrócono na zalety programu wdrażania KRK na poszczególnych uczelniach z punktu widzenia działalności administracji oraz na niebezpieczeństwa dla jakości kształcenia wynikające ze zmniejszeniem elastyczności modyfikacji programów studiów, niewspółmiernie wysokich kosztów związanych pracochłonnością przygotowywania dokumentów wymaganych przez program KRK i próbą zaangażowania w ten proces nauczycieli akademickich (na dodatek bez odpowiednich szkoleń, co często pogłębia ich frustrację dotyczącą sensowności programu), a także bardzo wysokich kosztów komputeryzacji całego przedsięwzięcia. Wytknięto też błędy organizacyjne popełnione do chwili obecnej, związane z wdrażaniem KRK na uczelniach.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Dzień Jakości PG pages 55 - 62,
ISSN: 2353-8732
Language:
Polish
Publication year:
2015
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 134 times

Recommended for you

Meta Tags