Abstract
W artykule przedstawiono znaczenie Krajowych Ram Kształcenia (KRK) w aspekcie Europejskich Ram Kształcenia. Zanalizowano wpływ KRK na jakość kształcenia na studiach wyższych. Szczególną uwagę zwrócono na zalety programu wdrażania KRK na poszczególnych uczelniach z punktu widzenia działalności administracji oraz na niebezpieczeństwa dla jakości kształcenia wynikające ze zmniejszeniem elastyczności modyfikacji programów studiów, niewspółmiernie wysokich kosztów związanych pracochłonnością przygotowywania dokumentów wymaganych przez program KRK i próbą zaangażowania w ten proces nauczycieli akademickich (na dodatek bez odpowiednich szkoleń, co często pogłębia ich frustrację dotyczącą sensowności programu), a także bardzo wysokich kosztów komputeryzacji całego przedsięwzięcia. Wytknięto też błędy organizacyjne popełnione do chwili obecnej, związane z wdrażaniem KRK na uczelniach.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Dzień Jakości PG
pages 55 - 62,
ISSN: 2353-8732 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 134 times