Czy Krajowe Ramy Kwalifikacji są elementem podnoszącym jakość kształcenia na studiach wyższych? - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Czy Krajowe Ramy Kwalifikacji są elementem podnoszącym jakość kształcenia na studiach wyższych?

Abstrakt

W artykule przedstawiono znaczenie Krajowych Ram Kształcenia (KRK) w aspekcie Europejskich Ram Kształcenia. Zanalizowano wpływ KRK na jakość kształcenia na studiach wyższych. Szczególną uwagę zwrócono na zalety programu wdrażania KRK na poszczególnych uczelniach z punktu widzenia działalności administracji oraz na niebezpieczeństwa dla jakości kształcenia wynikające ze zmniejszeniem elastyczności modyfikacji programów studiów, niewspółmiernie wysokich kosztów związanych pracochłonnością przygotowywania dokumentów wymaganych przez program KRK i próbą zaangażowania w ten proces nauczycieli akademickich (na dodatek bez odpowiednich szkoleń, co często pogłębia ich frustrację dotyczącą sensowności programu), a także bardzo wysokich kosztów komputeryzacji całego przedsięwzięcia. Wytknięto też błędy organizacyjne popełnione do chwili obecnej, związane z wdrażaniem KRK na uczelniach.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Dzień Jakości PG strony 55 - 62,
ISSN: 2353-8732
Język:
polski
Rok wydania:
2015
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 134 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi