W jaki sposób szkoła wyższa powinna tworzyć miejsca na poszczególnych kierunkach studiów - determinanty
Abstract
Obecnie wiele szkół wyższych szuka sposobów, które mają pomóc zainteresować ich ofertą i przyciągnąć studentów, ale stają przed dylematem w jaki sposób kształtować tę ofertę. Jednym z ważniejszych dylematów, z jakim borykają się uczelnie jest kwestia tworzenia nowych i kształtowania liczby miejsc na już istniejących kierunkach studiów. W publikacji podjęto dyskusję na ile szkoła publiczna powinna kierować się w tym względzie popytem zgłaszanym przez kandydatów na studia, a na ile popytem na absolwentów poszczególnych kierunków na rynku pracy? Nie byłoby problemu, gdyby wybory studentów pokrywałyby się z sytuacja na rynku. Niestety coraz częściej jednak słyszy się o niedopasowaniu struktury kształcenia do struktury rynku pracy.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Gospodarka społeczna w Europie strony 207 - 212
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Drapińska A.: W jaki sposób szkoła wyższa powinna tworzyć miejsca na poszczególnych kierunkach studiów - determinanty// Gospodarka społeczna w Europie/ ed. red. nauk. Ewa Pancer-Cybulska ; Wyższa Szkoła Handlowa. Wrocław: Wyższa Szkoła Handlowa, 2008, s.207-212
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 97 times