Institute of Ocean Engineering and Ship Technology - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Institute of Ocean Engineering and Ship Technology

Filters

total: 1086

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2005
  • Problemy przebudowy jachtu ''Gedania''
    Publication

    - Year 2005

    Przedstawiono problemy technologiczne zaistniałe w trakcie procesu rewitalizacji stalowego jachtu Gedania. Pokazano założenia przebudowy, przyjęte rozwiązania realizacyjne a wreszczie metody jej wykonywania. Omówiono wybrane elementy procesu technologicznego.

  • Selected problems concerning strength of a floating dock with roof
    Publication

    W pracy przedstawiono modele i wyniki analizy wytrzymałości konstrukcji zadaszonego doku pływającego. Obliczono, że ścianki wiązarów zadaszenia, aby mogły przenieść obciążenia środowiskowe, muszą mieć grubość 24 mm. Ciężkie przesuwne segmenty zadaszenia generują w dennikach pontonu doku naprężenia sięgające 25% wartości dopuszczalnych. Wytężenie konstrukcji pontonu doku i podbudowy, obciążonych ciężarem zadaszenia i dokowanego...

  • Static and sensitivity analysis of thin-walled beams and frames with stiffeners.

    Praca zawiera tekst referatu wygłoszonego w Maastricht. Przedstawiono analizę statyczną oraz analizę wrażliwości belek i ram zbudowanych z cienkościennych elementów, poddanych skręcaniu lub zginaniu ze skręcaniem, z możliwością zastosowania różnego typu stężeń . Wykorzystano technikę superelementu do wyznaczenia macierzy sztywności węzła ramy i elementów ze stężeniami. Otrzymane wyniki dla modelu jednowymiarowego MES porównano...

  • Statistical description and numerical calculations of cylindrical vertical tanks with initial geometric imperfections
    Publication

    - Year 2005

    Dokonano identyfikacji rzeczywistych wstępnych imperfekcji geometrycznych stalowych pionowych zbiorników walcowych. Imperfekcje przedstawiono jako pole losowe opisane za pomocą odpowiednio dobranej funkcji korelacyjnej, wartości oczekiwanej oraz obwiedni pola. Wykorzystując własne programy numeryczne przeprowadzono generację zbioru odchyłek geometrycznych zbiornika. Porównano estymatory wygenerowanego pola losowego z parametrami...

  • Stopień z upustem - analiza stacjonarna turbiny 13K215
    Publication

    W pracy przedstawiono analizę przepływu w obszarze stopnia turbiny parowej z upustem 13K215 przed modernizacją. Zaproponowano model umożliwiający taką analizę. W wyniku analizy uzyskano dystrybucje ciśnienia w kierunku obwodowym, co pozwala na określenie sił działających na łopatki wirnikowe, pracujacych w obszarze nierównomierności generowanych przez upust.

  • Strength tests of steel sandwich panel
    Publication

    - Year 2005

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnego, teowego złącza spawanego laserowo, których celem było określenie pola odkształceń i naprężeń w strefie przyspoinowej. Uzyskane wyniki wskazują na potrzebę bardzo starannego modelowania konstrukcji spawanych laserowo przy obliczeniach MES. W pracy zaprezentowano wyniki badań konstrukcji rzeczywistej pod statycznym obciążeniem ściskającym, które porównano z rezultatami analizy...

  • Strength tests of steel sandwich panel
    Publication

    - Year 2005

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnych złączy spawanych laserowo i paneli SANDWICH, prowadzonych w Katedrze Technologii Okrętów i Obiektów Oceanotechnicznych WOiO, na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano analizy zachowania połączenia podczas procesu obciążenia. Przedstawiono wyniki numerycznego zamodelowania własności złącza. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów analizy numerycznej z wynikami z badań...

  • Szybki pojazd wodny napedzany siłą mięśni ludzkich
    Publication

    Na tle tak mocno technologicznego świata wciąż odżywają idee urządzeń czerpiących energię ze źródeł naturalnych: a to samoloty napędzane energią słoneczną, a to pojazdy kołowe napędzane siłą wiatru. Jednym z takich wyzwań jest konstrukcja szybkiego pojazdu wodnego napędzanego siłą mięśni załogi i udział w regatach takich pojazdów - International Waterbike Regatta (IWR) zwanych potocznie Waterbike.

  • Tribological properties of tissue in biobearings and bioreactors as the histotribological parameters
    Publication

    Referat przedstawia stan wiedzy oraz potrzeby b+r w zakresie celów badawczych podjętych w projekcie BioBearing, finansowanym przez Komisję Europejską. Są to badania teoretyczne, numeryczne i eksperymentalne problemów tribologii tkanek jako elementów histotribologii a w szczególności smarowania stawów nienewtonowskimi cieczami synowialnymi w warunkach nieustalonych z uwzględnieniem deformacji chrząstki stawowej w opisie stochastycznym.

  • Understanding homogenous nucleation: the recent phenomenological and molecular dynamic approaches
    Publication

    Praca przedstawia dwa podejścia do problemu homogenicznej nukleacji. Pierwsze jest podejściem fenomenologicznym. Nukleacja jest tu rozumiana jako wzrost kropel krytycznych, które po przejściu określonego wymiaru, warunku równowagi termodynamicznej, mają tendencje do wzrostu. W tym podejściu problem wzrostu kropel oraz problem populacji kropel jest określany poprzez parametry makroskopowe. Przedstawiono nowe rozwiązania uzyskane...

  • Verification of the theoretical methods for the prediction of resistance of sailing yachts based on model test results of a yacht V.O.60
    Publication

    Weryfikacja opiera się głównie na serii systematycznych badań modelowych wykonanych w roku 2001 w Laboratorium Hydromechaniki Okrętu WOIO PG. Zademonstrowano prognozy oporu jachtu wykonane trzema metodami z oszacowaniem i dyskusją rozbieżności wyników. Przeprowadzone badania są zorientowane na opracowanie wiarygodnego programu komputerowego dla prognozowania prędkości i innych parametrów ruchu żaglowych, regatowych jachtów oceanicznych...

  • Wpływ stoczni na środowisko naturalne
    Publication

    - Year 2005

    W referacie, w sposób przeglądowy, opisano podstawowe problemy związane z wpływem stoczni na środowisko naturalne. Podpunkty 1 i 2 odnoszą się do sytuacji przeszłej i obecnej. Podpunkty 3 i 4 odnoszą się do sytuacji nowej, która wynika ze wstąpienia Polski do UE. Pociąga to za sobą konieczność wprowadzenia zmian dostosowawczych przez każdą ze stoczni.

Year 2004