Helena Gulda - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 9

  • Kategoria
  • Rok

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2004
  • Kapitał ludzki strategicznym zasobem organizacji '' uczącej się''.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł ukazuje kapitał ludzki jako strategiczny wyznacznik przyszłych nowoczesnych modeli przedsiębiorstwa. Przyszle teorie zarządzania wskazują na takie typy zarządzania, ktore stymulują kapitał intelektualny i określają nowestruktury przedsiębiorstw. Jedną z tych koncepcji jest organizacja ''ucząca się''. Autorka pokazuje jej funkcje i ukierunkowanie na wiedzę i ludzi jako kapitał intelektualny.

  • Przedsiębiorstwo na rynku globalnej konkurencji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Autorka na tle ogólnie zarysowanej globalizacji odnosi się do zagadnienia ''wiedzy'' jako stymulatora rozwoju. W tym kontekście zwraca uwagę na nowe funkcje przedsiębiorstwa. W okresie dokonywanych zmian globalnych przedsiębiorstwo musi posiąść zdolność przystosowania się, umiejętność reagowania, podejmowania szybkiej decyzji i ''szybkiego uczenia się''. Przetrwają to przedsiębiorstwa, które potrafią zarządzać wiedzą.

  • Szkolenie elektroniczne narzędziem budowy kapitału ludzkiego.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Autorka ukazuje proces szkoleń pracowników począwszy od tradycyjnego do bardziej nowoczesnego typu e-learning. W nowoczesnych przedsiębiorstwach odchodzxi sie od typowego, tradycyjnego szkolenia na rzecz bardziej efektywnych,tańszych i skutecznych czyli elektronicznych. W artykule pokazane są zalety i korzyści szkoleń elektronicznych w przygotowaniu pracowników do efektywnej pracy.

Rok 2003
  • Globalizacja szansą generowania nowej wiedzy.
    Publikacja

    - Rok 2003

    Autorka ukazuje na bazie analizy zagadnienia globalizacji problemu tworzenia i zarządzania wiedzą. To wiedza według autorki staje się towarem i stymulatorem podmiotów gospodarczych, ale przede wszystkim samego człowieka, jego osobowości, hierarchii wartości i zachowań pracowniczych. W artykule ukazana jest spirala wiedzy globalnej oraz konwersje jej tworzenia. Globalny świat to świat wiedzy, jej przetworzenia i unowocześnienia....

  • Kapitał ludzki strategicznym zasobem firmy
    Publikacja

    - Rok 2003

    Autorka na tle ogólnie zarysowanej globalizacji rynku zwróciła uwagę na kapitał ludzki jako zasób strategiczny firmy i siła konkurencyjna przedsiębiorstwa. Mówiąc o kapitale ludzkim należy mieć na uwadze jego potencjał intelektualny czyli wiedzę, która stanowi istotny czynnik symulacji rozwoju zarówno przedsiębiorstwa jak i jego pracowników. Dlatego ważnym zagadnieniem staje się umiejętność zarządzania wiedzą.

Rok 2002
  • Edukacyjne oczekiwania rynku.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Omówiono rynek w trzech aspektach, ukazując rolę nauki w nowym modelu zarządzania uczelnią. W opracowaniu zaprezentowano oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół wyższych i możliwości spełnienia kryteriów rynkowych.

  • Organizacja jako myślenie obrazami.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Autorka na tle zmian transformacyjnych przedstawiła szerokie spojrzenie na organizacje. Począwszy od Maksa Webera poprzez inne definicje ukazuje złożoność i zmienność określenia definicji organizacji. W tym kontekście prezentuje wiele nowych koncepcji organizacji, określając je jako obrazy, metafory Myślenie obrazami to wychodzenie z mechanicznego postrzegania organizacji,to prezentowanie kierunku holistycznego.

  • Organizacja ucząca się wyzwaniem XXI wieku.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Autorka analizuje problem organizacji uczącej się. Przedstawia jej cechy i elementy porównując ją z typową organizacją biurokratyczną. Ważną częścią opracowania jest ukazanie pięciu dyscyplin wpływających na jej zmianę. Na generowanie nowych rozwiązań ogromne znaczenie ma jednak wiedza. Autorka pokazuje jak organizacja ucząca się będzie modelowym ukierunkowaniem rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw.

  • Wiedza źródłem przewagi konkurencyjnej.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Autorka analizuje trudny problem dotyczący wiedzy jako potencjału intelektualnego. W artykule ukazano proces tworzenia wiedzy w postaci spirali i pięciu faz jej powstania. Ważnym zagadnieniem w procesie tworzenia wiedzy staje się umiejętność zarządzania potencjałem intelektualnym.

wyświetlono 322 razy