dr hab. inż. Jacek Oskarbski
Zatrudnienie
- Profesor uczelni w Katedra Inżynierii Transportowej
Publikacje
Filtry
wszystkich: 104
Katalog Publikacji
Rok 2003
-
Koncepcja zarządzania ruchem TRISTAR - Gdynia. I Konferencja Naukowo-Techniczna Systemy Transportowe. Teoria i Praktyka. Gliwice, 10 września 2003.
PublikacjaZastosowanie Inteligentnych Systemów Transportu jest jednym ze sposobów udoskonalenia układów transportowych. Systemy te dostarczają szeroki wachlarz narzędzi począwszy od zaawansowanych systemów sterowania ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej do systemów ostrzegania o możliwości wystąpienia wypadku. Zgodnie z ustaleniami podjętymi w Sopocie w 2002 roku, miasta Aglomeracji Trójmiejskiej przystąpiły do opracowania koncepcji...
-
Modelowanie rozkładu ruchu w sieciach transportowych z uwzględnieniem zmienności popytu na transport.IV Konferencja Naukowa Doktorantów Wydziałów Budownictwa. Gliwice - Wisła, 20-21 listopada 2003].
PublikacjaStosowane powszechnie w planowaniu rozwoju systemów transportowych modele rozkładu ruchu w sieci najczęściej nie uwzględniają wpływu zjawiska zatłoczenia na zmiany zachowań transportowych mieszkańców. Zmiany te przejawiają się w rezygnacji z podróży w godzinach szczytowych, ograniczeniu długości podróży lub wyborze alternatywnego środka transportu. W referacie przedstawiono charakterystykę metod rozkładu ruchu, które pozwalają...
-
Modelowanie rozkładu ruchu w warunkach zatłoczenia w miastach średniej wielkości.
PublikacjaW referacie przedstawiono charakterystykę rozkładów ruchu uwzględniających zmiany popytu transportowego oraz przykłady stosowania elastycznych rozkładów ruchu w modelowaniu układów transportowych miast w celu uwzględnienia wpływu zmian w podaży sieci transportowej oraz jej zatłoczenia na zmiany zachowań transportowych mieszkańców.
Rok 2002
-
Wpływ typów skrzyżowań w sieci ulic na sprawność funkcjonowania transportu indywidualnego w miastach średniej wielkości
PublikacjaReferat dotyczy określenia wpływu rozwoju motoryzacji na funkcjonowanie transportu indywidualnego miast średnich. Analizy przeprowadzone zostały na przykładzie miasta teoretycznego o promienisto-obwodnicowym układzie geometrycznym sieci ulicznej. Autor podjął próbę uzasadnienia tezy, iż prawidłowa lokalizacja poszczególnych typów skrzyżowań w zależności od odległości do obszarów centralnych powoduje poprawę sprawności układu ulicznego...
wyświetlono 3741 razy