dr Katarzyna Stankiewicz
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Przedsiębiorczości
Publikacje
Filtry
wszystkich: 64
Katalog Publikacji
Rok 2002
-
Auto prezentacyjne aspekty adresu poczty elektronicznej.
PublikacjaPraca prezentuje wstępne wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę, dotyczęce autoprezentacji w internecie. Zbadano ocenę i opis osób posługujących się adresami poczty elektronicznej.
-
Mini rozmówki polsko-polskie.
PublikacjaPraca podsumowuje najważniejsze działania niezbędne do podjęcia przez nadawcę komunikatów, w celu maksymalizacji efektywności przekazu.
-
Wykorzystanie potencjału informacyjno-usługowego internetowych witryn kin.
PublikacjaW artykule opisano możliwości zwiększenia efektywności wykorzystania sieci internetowej dla potrzeb kontaktu z klientami. Przedstawiono wyniki badań klientów - internautów i porównano z aktualną ofertą stron www kin.
Rok 2003
-
Aktywność korzystania z informacyjnych zasobów internetowych a ocena wartości informacji
PublikacjaPraca przedstawia wyniki badan własnych, dotyczących zależności między aktywnością wykorzystywania internetowych zasobów informacyjnych a sposobem oceniania informacji pochodzących z innych mediów.
-
Wykorzystanie informacyjnych zasobów internetu do celów edukacyjnych przez studentów WZiE PG
PublikacjaW artykule opisano wyniki badań ankietowych, dotyczących intensywności wykorzystywania, przez studentów sieci internetowych. Jednym z aspektów badania było wykazanie w jakim stopniu studenci Wydziału Zarządzania wykorzystują Internet jako źródło informacji niezbędnych do przygotowania się do zajęć.
Rok 2004
-
Anonimowość w komunikacji internetowej.
PublikacjaArtykuł porusza problem anonimowości w Internecie, a szczegóolnie jej wpływ na komunikacje interpersonalną prowadzoną za pomoca sieci internetowej. Wskazane i przedyskutowane zostały zarówno pozytywne jak i negatywne konsekwencje poczucia anonimowości przez uzytkowników, zarówno w obszarze interpersonalnym jak i społecznym.
-
Internet jako źródło informacji w opinii uzytkowników.
PublikacjaArtykuł przedstawia wyniki badań dotyczących sposobu wykorzystywania Internetu przez użytkowników - studentów . W badaniu zwrócono uwagę zarówno na ilościowe jak i jakościowe parametry wykorzystywania Sieci, a także na dokonywaną przez badanych, ocenę jakości pozyskiwanych w ten sposób informacji w porównaniu do innych źródeł.
-
Wpływ internetu na percepcję wiarygodności informacji.
PublikacjaDzięki szybkiemu rozwojowi technologicznemu Internet jest powszechnie dostępny i stał się obok prasy, radia i telewizji, nowym medium komunikacji masowej, postrzeganym przez użytkowników jako nowe, atrakcyjne źródło pozyskiwania informacji.Z dotychczasowych, klasycznych badań wynika bezpośrednia zależność między oceną źródła informacji a percepcją jej wiarygodności. Najnowsze badania, dotyczące komunikacji przy użyciu sieci komputerowych,...
Rok 2006
-
Osobowość internauty
PublikacjaArytukuł przedstawia wyniki badań dotyczacych zalezności pomiędzy cechami osobowości internatów a korzystaniem z Internetu i jego ocena jako źródła informacji.
-
Rozwój globalnej sieci internetowej a ocena informacji z niej pochodzacej
PublikacjaArtykuł przedstawia wyniki badań oceny wiarygodności informacji napływajacej z Internetu, prasy, radia i telewizji w ocenie Internautów o kompetencjach specjalistycznych oraz o kompetencjach uzytkowników. Przedstawione wyniki sugeryja różnice w ocenie wiarygodnoęci w zalezności od źródła pochodzneia informacji oraz kompetencji Interneuty
-
Trust Models for Community- Aware Identity Managment. [....]
PublikacjaArtykuł przedstawia możliwości budowania zaufania pomiędzy członkami społecznych sieci współpracujacych w Internecie. Przedstawiono system informatyczne wykorzystującyna współczesą wiedzę z zakresu psychologi społecznej, umozliwiajacy tworzenie sieci społecznych w internecie.
Rok 2007
-
Rozwój technologii komunikowania masowego a ocena wiarygodności informacji
Publikacja -
Społeczno - kulturowe zróżnicowanie użytkowników Internetu
PublikacjaDotychczasowe badania skupiające sie na zagadnieniu zaangazowania w korzystanie z Internetu, najczęściej brały pod uwage ilościowe kryteria opisujące sposoby korzystania z sieci. Artykuł przedstawia możliwość dodatkowego wykorzystywania, w tego typu badaniach, cech opisujących jakościowe zaangazowanie w korzystanie z Internetu, biorąc pod uwagę miedzy innymi motywację, cele a także niektóre zmienne osobowościowe internautów
Rok 2008
-
W poszukiwaniu osobowościowych wyznaczników wykorzystywania Internetu
PublikacjaArtykuł przedstawia wyniki badań własnych dotyczących weryfikacji istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości uzytkoników Internetu a intensywnościa i celem korzystania z niego. Tak przeprowadzone badania pozwoliły potwierdzić niektóre słabe zależności wynikające z wcześniejszych, cytowanych badań. We wnioskach zawarto propozycje kierunków dalszych badań
-
Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
PublikacjaInternet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...
Rok 2009
-
Evaluation of semantic and social technologies for digital libraries
PublikacjaW pracy przedstawiono wyniki eksperymentu mającego na celu ocenę efektywności wykorzystywania semantycznych bibliotek cyfrowych, w których projekcie uwzględniono wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania sieci społecznych. Stwierdzono, że zarówno satysfakcja wykorzystywania tak zaprojektowanych bibliotek, ale także efektywność znajdowania dzięki nim właściwych rozwiązań, jest wyższa niż w biblitekach nie uwzględniających tego czynnika.
Rok 2012
-
Attitude and self-esteem versus entrepreneurial intention among young in Poland
PublikacjaThe main aim of the paper is to present the relation between intentions to become an entrepreneurs among young polish people and the two factors with possible influence on it: self-efficacy and attitude towards entrepreneurship. Two groups of young people were examined: students enrolling the Management Faculty at Gdańsk University of Technology, and pupil from high schools, attending "Entrepreneurship" classes. It appeared that...
-
Attitude and self-esteem versus entrepreneurial intentions among young in Poland
PublikacjaArtykuł prezentuje relacje pomiędzy intencjami przedsiębiorczymi a czynnikami nań wpływającymi: samooceną oraz postawą wobec przedsiębiorczości. Dwie grupy młodych ludzi (studenci rozpoczynający naukę oraz uczniowie szkół średnich) zostało przebadanych. Postawa wobec przedsiębiorczości nie wykazała wpływu na intencje przedsiębiorcze, z drugiej strony samoocena własnych możliwości, taki wpływ wykazała.
-
Czynniki motywujące osoby w wieku okołoemerytalnym do wydłużonej aktywności zawodowej
Publikacja -
Discrimination of workers aged 55+ in companies in Poland
PublikacjaThe problem of discrimination on the grounds of age in the workplace is particularly topical not only in Poland but also in Europe as a whole. The paper presents the essence of the discrimination and its most common manifestations. The results of own research on the youngPoles' perception of the discrimination on grounds of age in the workplace, intergenerational competition in the labour market and some of the factors shaping...
wyświetlono 2004 razy