dr inż. Mariusz Szwoch
Zatrudnienie
- Profesor uczelni ze stop. nauk. dr w Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
Publikacje
Filtry
wszystkich: 50
Katalog Publikacji
Rok 2013
-
Emotion recognition and its application in software engineering
PublikacjaIn this paper a novel application of multimodal emotion recognition algorithms in software engineering is described. Several application scenarios are proposed concerning program usability testing and software process improvement. Also a set of emotional states relevant in that application area is identified. The multimodal emotion recognition method that integrates video and depth channels, physiological signals and input devices...
-
FEEDB: A multimodal database of facial expressions and emotions
PublikacjaIn this paper a first version of a multimodal FEEDB database of facial expressions and emotions is presented. The database contains labeled RGB-D recordings of people expressing a specific set of expressions that have been recorded using Microsoft Kinect sensor. Such a database can be used for classifier training and testing in face recognition as well as in recognition of facial expressions and human emotions. Also initial experiences...
Rok 2012
-
Eye Blink Based Detection of Liveness in Biometric Authentication Systems Using Conditional Random Fields
PublikacjaThe goal of this paper was to verify whether the conditional random fields are suitable and enough efficient for eye blink detection in user authentication systems based on face recognition with a standard web camera. To evaluate this approach several experiments were carried on using a specially developed test application and video database.
-
Tworzenie kooperacyjnych gier przygodowych z wykorzystaniem HTML 5
PublikacjaW pracy przedstawiono oryginalną koncepcję tworzenia kooperacyjnych gier przygodowych działających w przeglądarkach internetowych na platformach stacjonarnych i mobilnych. W celu weryfikacji proponowanej koncepcji stworzono silnik gier oparty o HTML5 i JavaScript. Przedstawiono również wykorzystanie silnika do zrealizowania grywalnego poziomu gry przygodowej.
Rok 2011
-
Automaty jako narzędzia w przetwarzaniu języka
PublikacjaRozdział zawiera definicję, notację i chcarakterystykę automatów oraz algorytmy ich przekształcania, umożliwiające ich skuteczne wykorzystanie w przetwarzaniu języka.
-
Języki i gramatyki formalne
PublikacjaRozdział zawiera wprowadzenie do teorii języków formalnych, gramatyk i automatów. Przedstawione zostały podstawowe pojęcia i definicje oraz przykłady dotyczące w szczególności analizy leksykalnej, składniowej i semantycznej zdań w językach formalnych.
-
Projektowanie gier komputerowych z wykorzystaniem Unreal Development Kit
PublikacjaW pracy przedstawiono pakiet narzędziowy Unreal Development Kit (UDK) umożliwiający tworzenie gier w oparciu o silnik Unreal Engine 3 (UE3). Silnik ten umożliwia tworzenie wieloplatformowych, zaawansowanych graficznie gier praktycznie dowolnego typu. UDK jest zasadniczo kompletnym środowiskiem wytwarzania gier oferując rozmaite narzędzia modelowania poziomów, w tym: edytor brył geometrycznych, siatek obiektów i terenu, bibliotekę...
Rok 2010
-
Quality control procedures in Pomeranian Digital Library
PublikacjaThis paper concerns a quality control in digital libraries projects. At first, general goals of such projects are presented together with some restrictions concerning non-commercial projects. Then some quality factors for digital objects are presented. Finally, a quality control model for Pomeranian Digital Library (PDL) is proposed. The model assumes three levels of quality control and takes into account specific features of PDL....
Rok 2009
-
Pomorska Biblioteka Cyfrowa jako cyfrowe repozytorium dorobku cywilizacyjnego regionu
PublikacjaW pracy przedstawiono główne założenia i cele projektu Pomorskiej Biblioteki Cyfrowej(PBC), partnerów biorących udział w jego realizacji, a także spodziewany wpływ na szeroko rozumiany rozwój społeczeństwa regionu i Polski. Celem opisywanego projektu jest stworzenie ogólnodostępnej biblioteki cyfrowej, która umożliwi zachowanie i prezentację w Internecie szerokiemu gronu odbiorców zabytków piśmienniczych i niepiśmienniczych znajdujących...
Rok 2008
-
Języki formalne, automaty i translatory
PublikacjaKsiążka stara się w przystępny sposób przedstawić zagadnienia związane z teorią języków formalnych, automatów i translatorów. Wiedza ta pomoże nie tylko zrozumieć zasady stosowanych na co dzień narzędzi informatycznych, ale pomoże również w rozwiązywaniu częstych problemów związanych z przetwarzaniem danych tekstowych o zdefiniowanej strukturze.Książka ta przeznaczona jest przede wszystkim dla szerokiego grona studentów informatyki...
-
Metodologia i techniki programowania
PublikacjaKsiążka jest syntetycznym wprowadzeniem do technik programowania. Omawia podstawowe trendy rozwoju metodologii wytwarzania oprogramowania, takie jak: metody strukturalne, obiektowe, narzędzia CASE, standaryzacje programów i ocenę złożoności oprogramowania. Pokazuje również, jak projektować kodować, testować i uruchamiać programy, aby były niezawodne i efektywne. Naszkicowano w niej możliwości środowisk wytwarzania oprogramowania....
-
Moniuszko - interaktywna biblioteka cyfrowa dokumentów muzycznych
PublikacjaW pracy przedstawiono wyniki i wnioski z realizacji interaktywnej biblioteki cyfrowej dokumentów muzycznych zrealizowanej w ramach projektu badawczego przez zespół pracowników Politechniki Gdańskiej i Akademii Muzycznej w Gdańsku. W szczeólności przedstawiona została architektura biblioteki Moniuszko, jej funkcjonalność, pierwsze opinie użytkowników oraz kierunki dalszych badań.
-
Using MusicXML to evaluate accuracy of OMR Systems
PublikacjaIn this paper a methodology for automatic accuracy evaluation in optical music recognition (OMR) applications is proposed. Presented approach assumes using ground truth images together with digital music scores describing their content. The automatic evaluation algorithm measures differences between the tested score and the reference one, both stored in MusicXML format. Some preliminary test results of this approach are presented...
-
Zastosowanie rozpoznawania notacji muzycznej do pozyskiwania danych w bibliotekach cyfrowych
PublikacjaBiblioteki cyfrowe dokumentów muzycznych umożliwiają przechowywanie różnorodnej, multimedialnej informacji muzycznej. Oprócz opisu bibliograficznego obejmować ona może również dane w postaci nagrań dźwiękowych i wideo, obrazów partytur oraz partytur w postaci cyfrowej. W związku z potrzebą efektywnego pozyskiwania zawartości multimedialnej biblioteki cyfrowej oraz automatycznego indeksowania przechowywanych multimediów, należy...
Rok 2007
-
Guido: a musical score recognition system
PublikacjaThis paper presents an optical music recognition system Guido that can automatically recognize the main musical symbols of music scores that were scanned or taken by a digital camera. The application is based on object model of musical notation and uses linguistic approach for symbol interpretation and error correction. The system offers musical editor with a partially automatic error correction.
-
Rozpoznawanie notacji muzycznej
PublikacjaW rozdziale przedstawiono najważniejsze problemy występujące w systemach OMR oraz przykładowe podejścia do ich rozwiązania.
-
Wizualizacja partytur w środowisku internetu
PublikacjaW pracy przedstawiono problematykę wizualizacji notacji muzycznej w środowisku internetowym. Omówione zostały najważniejsze metody publikacji partytur w postaci obrazów rastrowych i wektorowych. Przedstawiono znacznikowy format opisu notacji muzycznej - MusicXML oraz format prezentacji grafiki wektorowej - SVG. Wskazano również potrzebę stworzenia i przedstawiono koncepcję oraz pierwsze testy biblioteki służącej wizualizacji partytur...
-
Zapytania muzyczne do bibliotek cyfrowych
PublikacjaBiblioteki cyfrowe dokumentów muzycznych umożliwiają przechowywanie różnorodnej, multimedialnej informacji muzycznej. Oprócz opisu bibliograficznego obejmować ona może również dane w postaci nagrań dźwiękowych i wideo, obrazów partytur oraz partytur w postaci cyfrowej.W celu efektywnego wyszukiwania danych muzycznych należy stosować zapytania muzyczne. W rozdziale przedstawiono specyfikę cyfrowych bibliotek muzycznych oraz metody...
-
Zastosowanie gramatyk grafowych do rozpoznawania i interpretacji diagramów
PublikacjaW pracy przedstawiono formalizm gramatyk grafowych oraz jego wykorzystanie do rozpoznawania i interpretacji złożonych dwuwymiarowych struktur. Podano przykład zastosowania gramatyki grafowej do interpretacji schematów blokowych, formułując specyficzne dla nich reguły produkcji. Pokazano też możliwość zastosowania gramatyk grafowych do wspomagania procesu rozpoznawania oraz interpretacji partytur muzycznych
Rok 2006
-
Ankietyzacja elektroniczna uczelni artystycznych
PublikacjaW pracy dokonano analizy istniejących podejść do problemu ankietyzacji. Przedstawiono problem ankietyzacji elektronicznej wyższych uczelni artystycznych pod kątem raportowania działalności twórczej ich pracowników naukowych, artystycznych i dydaktycznych. W pracy podkreślono specyfikę tych uczelni, zarówno pod kątem prowadzonej w nich działalności twórczej jak i socjotechnicznych problemów jej ankietyzacji. Przedstawiono również...
wyświetlono 2456 razy