dr hab. inż. Piotr Grudowski
Zatrudnienie
- Kierownik Katedry Inżynierii Zarządzania i Jakości w Wydział Zarządzania i Ekonomii
- Profesor Politechniki Gdańskiej w Katedra Inżynierii Zarządzania i Jakości
Publikacje
Filtry
wszystkich: 194
Katalog Publikacji
Rok 2005
-
Odpowiedzialność kierownictwa i zarządzanie zasobami w kontekście auditu systemu jakości
PublikacjaW artykule przedstawiono zalecenia dotyczące prowadzenia auditów systemów zarządzania jakością wg normy ISO 9001 związane z dwoma grupami wymagań tej normy - Odpowiedzialnością kierownictwa oraz Zarządzaniem zasobami.
-
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na temat norm ISO serii 9000. Zagadnienia ogólne
PublikacjaPrzedstawiono odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące ogólnych zagadnień związanych z systemami zarządzania jakością wg norm ISO serii 9000.
-
Niezgodności stwierdzane w trakcie certyfikacji systemów jakości małych organizacji
PublikacjaW artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących głównych kategorii problemów wykrywanych przez auditorów jednostek certyfikujących w trakcie certyfikacji systemów jakości zgodnych wg normy ISO 9001 w małych organizacjach różnych sektorów zatrudniających do 50 pracowników.
-
Najczęściej zadawane pytania na temat norm ISO serii 9000. Podejście procesowe
PublikacjaW ramach odpowiedzi na typowe pytania związane z normami ISO serii 9000 przedstawiono zagadnienie podejścia procesowego w zarządzaniu jakością.
-
Inżynieria Jakości '05
PublikacjaArtykuł zawiera informacje dotyczące III edycji cyklicznej konferencji naukowej Inżynieria Jakości organizowanej przez Zespół Inżynierii Jakości i Metrologii Politechniki Gdańskiej. Przedstawiono zawartość poszczególnych sesji tematycznych, prelegentów oraz najważniejsze wnioski obrazujące trendy we współczesnej wiedzy o jakości.
-
Identyfikacja postaw pracowników jako kluczowy element procesu wdrażania systemu jakości w małym przedsiębiorstwie. Studium przypadku
PublikacjaArtykuł przedstawia zastosowane w małym przedsiebiorstwie produkcyjno-usługowym podejście do wdrażania systemu zarządzania jakością oparte na identyfikacji oczekiwań i sugestii pracowników róznych szczebli.
-
Dokumentacja systemu jakości w małych organizacjach
PublikacjaW artykule przedstawiono zarys metodyki projektowania dokumentacji systemu zarządzania jakością opartej na podejściu procesowym, dostosowanej do potrzeb małych organizacji.
-
Diagnoza systemu jakości poprzez audit wewnetrzny. Podejście procesowe i dokumentacja
PublikacjaW artykule przedstawiono informacje dotyczące celu i zasad prowadzenia wewnętrznych auditów systemu jakości. Przedatawiono wskazówki związane z auditowaniem wymagań należących do rozdziału 4 normy ISO 9001.
-
Audit wewnętrzny procesów systemu zarządzania jakością. Perspektywa małych organizacji
PublikacjaPrzedstawio metodykę auditowania procesów systemów zarzadzania jakością oraz specyficzne uwarunkowania z tym związane występujące wmałych organizacjach.
-
Analiza potrzeb szkoleniowych małych organizacji w zakresie systemów zarządzania jakością
Publikacja -
Analiza potrzeb szkoleniowych małych organizacji w zakresie systemów zarządzania jakością
PublikacjaW artykule przedstawiono i omówiono wyniki badań przeprowadzonych w latach 2003 i 2004 dotyczących problemów i oczekiwań małych organizacji związanych ze szkoleniami w zakresie systemów zarządzania jakością.
Rok 2004
-
Zalecenia dotyczące zarządzania procesowego w systemach jakości małych firm - etap planowania.
PublikacjaArtykuł przedstawia założenia i zasadnicze elementy metodyki zarządzania procesami w systemach jakości, dostosowanej do specyfiki małych organizacji. Szczegółowo omówiono etap planowania zarządzania procesami.
-
Wdrażanie, nadzorowanie i doskonalenie procesów.
PublikacjaW artykule omówiono kolejne elmenty metodyki zarządzania procesowego w ramach systemu jakości, przeznaczonej dla małych organizacji. Wskazano relacje pomiędzy strukturą procesową a strukturą dokumentacji systemowej.
-
Uzasadnione wyłączenia niektórych wymagań normy ISO 9001.
PublikacjaArtykuł przedstawia rozważania związane z definiowaniem zakresu działań firmy objętych systemem jakości.Przedstawiono informacje dotyczące tzw. uzasadnionych wyłączeń niektórych wymagań normy ISO 9001. Omówiono podstawy tych wyłaczeń, wskazówki interpretacyjne i przykłady rozwiązań.
-
System zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w małej firmie. Dokumentacja. Wdrażanie. Audit.
PublikacjaKsiążka w kompleksowy sposób przedstawia wymagania normatywnego systemu jakości wg ISO 9001 z szczególnym uwzględnieniem specyfiki małych organizacji. Główny nacisk położono na procesowe podejście do zarządzania jakością w małych organizacjach, co odzwierciedla oryginalna metodyka wdrażania. Książka przedstawia wiele praktycznych rozwiązań, które powinny ułatwić projektowanie systemu jakości. Dodatkowo zawarto zalecenia przydatne...
-
Process management planning in ISO 9001 QMS of small companies.
PublikacjaPaper presents the key elements of process oriented methodology of ISO 9000 QMS implementation designed for SMEs. Particular attention has been paid to present simple documentation structure and its relation to the process approach to quality management.
-
Powiązanie dokumentacji systemowej z procesami - przykład rozwiązania dla małych firm.
PublikacjaW artykule przedstawiono wskazówki dotyczące tworzenia struktury dokumentacji w kontekście wdrażania systemu zarządzania jakością opartego na podejściu procesowym.
-
Podstawy ustalania zakresu systemu zarządzania jakością.
PublikacjaW artykule przedstawiono informacje dotyczące zasad, którymi należy kierować się ustalając zakres działalności organizacji objęty systemem zarządzania jakością. Omówiono problematykę procesów zlecanych innym organizacjom na zasadzie outsourcing'u, w tym głównie lokalizacja i zasady nadzorowania tych procesów zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001.
-
Monitorowanie procesów terapeutycznych w systemie zarządzania jakością SPOTiR w Kwidzynie.
PublikacjaArtykuł przedstawia opis wdrażania i funkcjonowania wybranych procesów w ramach systemu zarządzania jakością w małej organizacji świadczącej usługi zdrowotne.
-
Kluczowe czynniki sukcesu przy wdrażniu systemu zarządzania jakością w administracji publicznej [online].
PublikacjaW publikacji omówiono kryteria, które warunkują wdrożenie systemu zarządzania jakością w polskich urzędach administracji samorzadowej.Przedstawiono także czynniki stanowiące potencjał doskonalenia tego systemu.
wyświetlono 6806 razy