Abstrakt
The aim of this project was to design a system that will allow performing repetitive muscle exercises using a biofeedback device. It is supposed to enhance the motivation and attractiveness of the performed tasks thanks to an interactive game developed for mobile devices with the Android operating system. The built-in calibration mechanisms enable the users to play a game that is independent of their abilities which evens out the level of all players. The data in the form of EMG signal is gathered directly from the patient's body's surface in real-time and is sent wirelessly for further processing. While testing the system's efficiency, two types of calibration processes used in the mobile application were carried out.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- 2018 11th International Conference on Human System Interaction (HSI) strony 179 - 185
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Troka P., Toczko H., Przystup P., Kaczmarek M.: A Biofeedback System that Uses the Game to Study Electrical Muscle Activity// 2018 11th International Conference on Human System Interaction (HSI)/ : , 2018, s.179-185
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/hsi.2018.8431367
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 132 razy