Abstrakt
A new approach to service requests management in case of insufficient hardware resources is proposed. It is based on wide aspects of requests analysis and it assures reliable and fast access to priority services. Requests are analyzed for, among others, time of occurrence, category of user who made the request, type of service, current system load and hardware utilization. Deterministic but dynamic rules help to manage system load very effectively, especially in terms of dependability and reliability. The proposed solution was tested on Gdańsk University of Technology central system, followed by the discussion of the results.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Springer International Publishing AG 2018)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Opublikowano w:
-
Advances in Intelligent Systems and Computing
nr 582,
strony 264 - 276,
ISSN: 2194-5357 - Tytuł wydania:
- Advances in Dependability Engineering of Complex Systems strony 264 - 276
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Lubomski P., Pszczoliński P., Krawczyk H.: Aspect-Oriented Management of Service Requests for Assurance of High Performance and Dependability// Advances in Dependability Engineering of Complex Systems/ : , 2017, s.264-276
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-59415-6_26
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 280 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Resilience of 5G Mobile Communication Systems to Massive Disruptions
- T. Cinkler,
- A. Ladanyi,
- J. Rak
- + 2 autorów
On extending open source IMS platform for integrated IPTV and VoIP services over IPv6
- S. Janikowski,
- J. M. Batalla,
- M. Hoeft
- + 1 autorów