Abstrakt
This paper addresses the problem of road safety regarding barrier placement as relative to the curb. A short summary of existing regulations is presented. Numerical simulations using the explicit finite element system Ls- Dyna are shown. In the analysis, variable distance between the barrier and the curb is assumed. The obtained result reveals that the distance has little impact on the working width of the barrier.
Cytowania
-
1 1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 2
Scopus
Autorzy (7)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 112 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Archives of Civil Engineering
nr 63,
wydanie 2,
strony 187 - 199,
ISSN: 1230-2945 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Budzyński M., Burzyński S., Chróścielewski J., Witkowski W.: Curb-to-Barrier Face Distance Variation an a TB51 Bridge Barrier Crash Test Simulation// Archives of Civil Engineering. -Vol. 63., iss. 2 (2017), s.187-199
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/ace-2017-0024
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 188 razy