Curb-to-Barrier Face Distance Variation an a TB51 Bridge Barrier Crash Test Simulation - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Curb-to-Barrier Face Distance Variation an a TB51 Bridge Barrier Crash Test Simulation

Abstrakt

This paper addresses the problem of road safety regarding barrier placement as relative to the curb. A short summary of existing regulations is presented. Numerical simulations using the explicit finite element system Ls- Dyna are shown. In the analysis, variable distance between the barrier and the curb is assumed. The obtained result reveals that the distance has little impact on the working width of the barrier.

Cytowania

  • 1 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 2

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 79 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Archives of Civil Engineering nr 63, wydanie 2, strony 187 - 199,
ISSN: 1230-2945
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Budzyński M., Burzyński S., Chróścielewski J., Witkowski W.: Curb-to-Barrier Face Distance Variation an a TB51 Bridge Barrier Crash Test Simulation// Archives of Civil Engineering. -Vol. 63., iss. 2 (2017), s.187-199
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/ace-2017-0024
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 162 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi