Abstrakt
W pracy przedstawiono wyniki badań nad wyznaczaniem sił osiowych w szynie kolejowej z zastosowaniem metody wymuszonych przemieszczeń poprzecznych. Badania przeprowadzone na stacjonarnym stanowisku badawczym wykazały, że siłę podłużną w szynie można znacznie dokładniej określić na podstawie zmiany nie pionowej, lecz poziomej siły poprzecznej. Pozwoliło to właściwie ukierunkować prace nad określaniem sił osiowych w szynach toru bezstykowego: koncepcja dalszych badań polegała na poziomym przemieszczeniu całego rusztu torowego za pomocą podbijarki. Stwierdzono, że jest możliwe wnioskowanie na temat siły podłużnej w szynach na podstawie pomiaru krzywizny, przy różnych wartościach przemieszczenia poprzecznego. W celu ustalenia położenia punktów mocowania czujników pomiarowych na ramie podbijarki przeprowadzono badania sztywności rusztu torowego w płaszczyźnie poziomej. Określenie jego sztywności pionowej pozwoli na opracowanie nowej metody regulacji osi toru.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Kędra Z., Koc W., Wilk A.: Determination of CWR track's durability characteristics // / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 103 razy