Wpływ sił podłużnych w szynach na przebieg regulacji geometrycznej toru - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wpływ sił podłużnych w szynach na przebieg regulacji geometrycznej toru

Abstrakt

Od wielu lat w Politechnice Gdańskiej trwają badania nad stanem naprężeń w szynach toru kolejowego. Opracowana koncepcja polega na wymuszaniu przemieszczeń poziomych całego rusztu torowego za pomocą podbijarki i rejestracji określonego wskaźnika krzywizny. W ostatnim czasie podjęto próbę weryfikacji wcześniejszych ustaleń na drodze eksperymentów o bardziej szczegółowym charakterze niż to miało miejsce poprzednio oraz dostosowania metody dla potrzeb diagnostyki toru bezstykowego. Przeprowadzona analiza zależności pomiędzy wielkością sił osiowych w torze a krzywizną pokazuje, że istnieje możliwość szacowania wielkości sił w szynach dzięki znajomości przemieszczenia toru oraz wskaźnika krzywizny.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : konferencja naukowo-techniczna, Zakopane, 9-11 kwietnia 2008 r. strony 150 - 169
Język:
polski
Rok wydania:
2008
Opis bibliograficzny:
Koc W., Grulkowski S.: Wpływ sił podłużnych w szynach na przebieg regulacji geometrycznej toru// Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : konferencja naukowo-techniczna, Zakopane, 9-11 kwietnia 2008 r./ Radom: Wydaw. Inst. Technol. Ekspl. - PIB, 2008, s.150-169
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 109 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi