E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce

Abstrakt

Celem artykułu jest przeanalizowanie możliwości wsparcia technologicznego - w szczególności z wykorzystaniem urządzeń mobilnych - diagnozy i oceny postępów terapii dzieci z autyzmem. W ramach badań dokonano przeglądu istniejących rozwiązań wspierających diagnozę i pomiar postępów terapii oraz przeprowadzono ankietę w polskich ośrodkach zajmujących się pracą z osobami dotkniętymi autyzmem. Wyniki badania wskazują na zainteresowanie narzędziami wspierającymi proces terapeutyczny i diagnostyczny oraz automatyczną ocenę postępów terapii. Narzędzia takie, poprzez wprowadzenie obiektywnych kryteriów diagnostycznych ułatwiłyby i przyspieszyły proces stawiania wstępnej diagnozy, dzięki czemu dzieci autystyczne mogłyby zostać odpowiednio wcześnie poddane właściwej terapii. To z kolei przyczyniłoby się do zwiększenia ich szans na samodzielne życie w przyszłości.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
e-mentor nr 2014, wydanie 4(56), strony 26 - 30,
ISSN: 1731-6758
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Landowska A., Kołakowska A., Anzulewicz A., Jarmołkowicz P., Rewera J.: E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce// e-mentor. -Vol. 2014., iss. 4(56) (2014), s.26-30
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15219/em56.1120
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 163 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi