ECU calibration for gaseous dual fuel supply system in compression ignition engines - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

ECU calibration for gaseous dual fuel supply system in compression ignition engines

Abstrakt

The dual fuel (DF) combustion mode is proven solution that allows to improve or get at the same level engine performance and reduce toxic compounds in exhaust gases which is confirmed by researchers and end-users. DF combustion mode uses two fuels gaseous fuel as a primary energy source and a pilot quantity of diesel fuel as ignition source. However, in order, to fully take advantage of the potential of the dual fuel mode, DF system must be proper calibrated. Despite the existence of commercial control systems for dual fuel engines on the market, the literature on the important parameters for the engine's operation introduced during calibration is scarce. This article briefly describes a concept of working algorithm and calibration strategy of a dual fuel electronic control unit (ECU) The purpose of calibration is to achieve the greatest possible use of an alternative gaseous fuel without causing accelerated engine wear.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 15 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Combustion Engines nr 182, strony 33 - 37,
ISSN: 2300-9896
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Stepanenko D., Kneba Z.: ECU calibration for gaseous dual fuel supply system in compression ignition engines// Combustion Engines -Vol. 182,iss. 3 (2020), s.33-37
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19206/ce-2020-306
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 19 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi