Abstrakt
The use of nanoparticles in fuels provides new opportunities for modification of fuel properties, which may affect the operational parameters of engines, in particular the efficiency and fuel consumption. The paper presents comparison of compression ignition engine performance fuelled with neat diesel and nano-diesel. Alumina (Al2O3) was used as nanoparticles. Surface-active substances, including Span 80 surfactant, as well as water admixture were used to improve the stability of the produced fuel. Measurements of the thermal conductiv-ity and dynamic viscosity of the produced mixtures were conducted. In this study was used naturally aspirated, water cooled, four-stroke diesel engine. Addition of Al2O3 nanoparticles result in 4% reduced fuel consumption, addition of TiO2 nanoparticles result in 10% reduced fuel consumption with respect to neat diesel fuel.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19206/CE-142281
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
nr 188,
strony 55 - 59,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2022
- Opis bibliograficzny:
- Cieśliński J., Krzyżak J., Kropiwnicki J., Kneba Z.: Experiments on compression ignition engine powered by nano-fuels// Combustion Engines -Vol. 188,iss. 1 (2022), s.55-59
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.19206/ce-142281
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
A new model of fuel spray shape at early stage of injection in a marine Diesel engine
- J. Grochowalska,
- P. Jaworski,
- Ł. J. Kapusta
- + 1 autorów