Abstrakt
Creativity research has proposed about a hundred and fifty creativity techniques. The question is whether they can be applied in software engineering for creativity training or directing creativity in software projects. This paper aims at answering this question via a quasi-experiment conducted in Training-Application-Feedback cycle in which participants express their opinions about selected creativity techniques after training and an attempt to apply them in software-related context.
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Opublikowano w:
-
Lecture Notes in Business Information Processing
nr 366,
strony 99 - 118,
ISSN: 1865-1348 - Tytuł wydania:
- Enterprise and Organizational Modeling and Simulation strony 99 - 118
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Bobkowska A.: Exploration of Creativity Techniques in Software Engineering in Training-Application-Feedback Cycle// Enterprise and Organizational Modeling and Simulation/ : , 2019, s.99-118
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-030-35646-0_8
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 202 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Przykłady dobrej praktyki w projekcie SP4CE Erasmums+
- A. Czaja,
- A. Grabowska,
- E. Kozłowska
- + 1 autorów
2017