Game with a Purpose for Mappings Verification - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Game with a Purpose for Mappings Verification

Abstrakt

Mappings verification is a laborious task. The paper presents a Game with a Purpose based system for verification of automatically generated mappings. General description of idea standing behind the games with the purpose is given. Description of TGame system, a 2D platform mobile game with verification process included in the gameplay, is provided. Additional mechanisms for anti-cheating, increasing player’s motivation and gathering feedback are also presented. Example of the system usage for verification of mappings between WordNet synsets and Wikipedia articles is presented. The evaluation of proposed solution and future work is also described.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 7

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 29 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Opublikowano w:
Annals of Computer Science and Information Systems nr 8, strony 405 - 409,
ISSN: 2300-5963
Tytuł wydania:
Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems strony 405 - 409
ISSN:
2300-5963
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Boiński T..: Game with a Purpose for Mappings Verification, W: Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, 2016, Polskie Towarzystwo Informatyczne,.
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15439/2016f172
Bibliografia: test
  1. Prawie połowa Polaków gra codziennie w gry wideo (in Polish), URL http://samsungmedia.pl/pr/223805/ prawie-polowa-polakow-gra-codziennie-w-gry-wideo. [Online], Biuro Prasowe Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. otwiera się w nowej karcie
  2. U.Świerczyńska-Kaczor and J. Wachowicz, "Student response to ed- ucational games -an empirical study," in Proceedings of the 2013 otwiera się w nowej karcie
  3. Federated Conference on Computer Science and Information Systems, M. P. M. Ganzha, L. Maciaszek, Ed. IEEE, 2013, pp. pages 1293-1299.
  4. D. P. Anderson and G. Fedak, "The computational and storage potential of volunteer computing," in Cluster Computing and the Grid, 2006. CCGRID 06. Sixth IEEE International Symposium on, vol. 1. IEEE, 2006, pp. 73-80. otwiera się w nowej karcie
  5. L. Von Ahn, "Games with a purpose," Computer, vol. 39, no. 6, pp. 92-94, 2006.
  6. J. Howe, "Crowdsourcing: A definition," URL http://www. crowdsourcing.com/cs/2006/06/crowdsourcing_a.html.[Online], p. 29, 2006. otwiera się w nowej karcie
  7. V. Osinska, A. Jozwik, and G. Osinski, "Mapping evaluation for semantic browsing," in Proceedings of the 2015 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, ser. Annals of Computer Science and Information Systems, M. Ganzha, L. Maciaszek, and M. Paprzycki, Eds., vol. 5. IEEE, 2015, pp. 329-335. [Online]. otwiera się w nowej karcie
  8. Available: http://dx.doi.org/10.15439/2015F50 otwiera się w nowej karcie
  9. D. Wightman, "Crowdsourcing human-based computation," in Proceed- ings of the 6th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Extending Boundaries. ACM, 2010, pp. 551-560. otwiera się w nowej karcie
  10. A. Kosorukoff, "Human based genetic algorithm," in Systems, Man, and Cybernetics, 2001 IEEE International Conference on, vol. 5. IEEE, 2001, pp. 3464-3469. otwiera się w nowej karcie
  11. J. Simko and M. Bieliková, "Games with a purpose: User generated valid metadata for personal archives," in Semantic Media Adaptation and Personalization (SMAP), 2011 Sixth International Workshop on. IEEE, 2011, pp. 45-50. otwiera się w nowej karcie
  12. R. Korytkowski and J. Szymanski, "Collaborative approach to WordNet and Wikipedia integration," in The Second International Conference on Advanced Collaborative Networks, Systems and Applications, COLLA, 2012, pp. 23-28.
  13. J. Szymański, "Mining relations between Wikipedia categories," in Networked Digital Technologies. Springer, 2010, pp. 248-255. otwiera się w nowej karcie
  14. --, "Words context analysis for improvement of information retrieval," in Computational Collective Intelligence. Technologies and Applications. Springer, 2012, pp. 318-325. otwiera się w nowej karcie
  15. J. Szymański and W. Duch, "Self organizing maps for visualization of categories," in Neural Information Processing. Springer, 2012, pp. 160-167. otwiera się w nowej karcie
  16. L. Von Ahn and L. Dabbish, "Designing games with a purpose," Communications of the ACM, vol. 51, no. 8, pp. 58-67, 2008. otwiera się w nowej karcie
  17. --, "Labeling images with a computer game," in Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems. ACM, 2004, pp. 319-326. otwiera się w nowej karcie
  18. L. Von Ahn, S. Ginosar, M. Kedia, and M. Blum, "Improving image search with phetch," in Acoustics, speech and signal processing, 2007. icassp 2007. ieee international conference on, vol. 4. IEEE, 2007, pp. IV-1209. otwiera się w nowej karcie
  19. L. Von Ahn, R. Liu, and M. Blum, "Peekaboom: a game for locating objects in images," in Proceedings of the SIGCHI conference on Human Factors in computing systems. ACM, 2006, pp. 55-64. otwiera się w nowej karcie
  20. E. L. Law, L. Von Ahn, R. B. Dannenberg, and M. Crawford, "TagATune: A game for music and sound annotation," in ISMIR, vol. 3, 2007, p. 2. otwiera się w nowej karcie
  21. J. Simko, "Semantics discovery via human computation games," Seman- tic Web: Ontology and Knowledge Base Enabled Tools, Services, and Applications, p. 286, 2013. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 143 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi