Abstrakt
Focusing the activities of a production business on the strategy based on quality entails orientation on meeting the expectations of the customers with respect to the product itself, and the terms of its delivery. The article notes the role of the production planning and control process in improving the quality of the business offer. It identifies the objectives set for the process from the perspective of meeting the expectations of both the external client and internal client, the latter being the production process. The article points to the key problems which hinder meeting customers’ expectations, and indicates the directions of perfecting the process, connected with improvement of the production system throughput, steps taken to attain the information and material flow according to the pull strategy and lean principles, and flexibility combined with production intelligence.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zarządzanie i Finanse
nr 13,
strony 119 - 130,
ISSN: 2084-5189 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Łopatowska J.: Improving the production planning and control process// Zarządzanie i Finanse = Journal of Management and Finance. -Vol. 13., nr. 4/1 (2015), s.119-130
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 116 razy