Internacjonalizacja szkolnictwa wyższego a kwestia jakości kształcenia i obsługi studentów - przykład Politechniki Gdańskiej
Abstrakt
Celem artykułu jest omówienie zjawiska internacjonalizacji uczelni w Polsce w kontekście jakości oferowanych przez nie usług. Jest on wynikiem obserwacji internacjonalizacji „oddolnej”, charakterystycznej dla większości uczelni i pokazuje ten proces na przykładzie jednego z polskich uniwersytetów technicznych. Pomimo, że pewne elementy procesu zapewnienia jakości kształcenia i obsługi studentów rodzimych stają się powoli standardem, jakość w kontekście studentów zagranicznych nadal pozostaje ogromnym wyzwaniem. Sprostanie temu wyzwaniu możliwe jest tylko w sytuacji, gdy uczelnia przyjmie postawę samokrytyczną co do swoich możliwości, oraz podda się szeregowi ewaluacji przez instytucje zewnętrzne, najlepiej zagraniczne. To wymaga jednak wsparcia instytucjonalnego i finansowego na poziomie rządowym, przy czym ważne są tu również działania mające wpływ na kształtowanie postaw społecznych otwartości na inne kultury i tolerancji. Podstawowymi metodami badawczymi wykorzystanymi w artykule jest analiza danych statystycznych uczelni oraz dostępnych raportów dot. szkolnictwa wyższego w Polsce.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Czas internacjonalizacji II: Perspektywy, priorytety, projekty strony 356 - 365
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Popowska M.: Internacjonalizacja szkolnictwa wyższego a kwestia jakości kształcenia i obsługi studentów - przykład Politechniki Gdańskiej// Czas internacjonalizacji 2, Perspektywy, priorytety, projekty/ ed. Bianka Siwińska, Grzegorz Mazurek Warszawa: Elipsa, 2017, s.356-365
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 169 razy