Abstrakt
W artykule zaproponowano adaptację koncepcji organizacji oburęcznej w uczelni publicznej. Istotą jest propozycja zmiany organizacji uczelni o „90o”, tj. z takiej, w której wydziały tworzą oś organizacyjną, a zespoły projektowe oś koordynacyjną do takiej, w której role te są zamienione. Wydziały zajmują się głównie masowym kształceniem studentów na I stopniu studiów, a zespoły kształcą elity studentów II i III stopnia studiów, prowadząc działalność badawczo-rozwojową. Zmiany zachodzące w wydziałach mają charakter ewolucyjny, a w zespołach rewolucyjny. Zdaniem autora propozycja ta stwarza warunki do efektywniejszego wykorzystania zasobów ludzkich uczelni.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
strony 102 - 111,
ISSN: 2083-8611 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Leja K.: Kilka uwag o doskonaleniu zarządzania uczelnią publiczną (artykuł dyskusyjny)// Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. -., nr. 169 (2013), s.102-111
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 115 razy