Labyrynths generators, their properties and practical application in computer games - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Labyrynths generators, their properties and practical application in computer games

Abstrakt

this paper presents three basic algorithms for generation of mazes, and many of their modifications and examples showing their practical application in creating random structures that resembles those from the real world. the paper highlights the difference in the labyrinths classes generated by listed algorithms and describes a specific and highly likely to occur shapes that occur in generated mazes. particular attention was paid to the method of hypsometric masks, as the most promising way to create structures resembling those from real world.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne strony 49 - 58,
ISSN: 1732-1166
Język:
angielski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Noga P.: Labyrynths generators, their properties and practical application in computer games// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -., nr. Nr 9 (2011), s.49-58
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 60 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi