Abstrakt
this paper presents three basic algorithms for generation of mazes, and many of their modifications and examples showing their practical application in creating random structures that resembles those from the real world. the paper highlights the difference in the labyrinths classes generated by listed algorithms and describes a specific and highly likely to occur shapes that occur in generated mazes. particular attention was paid to the method of hypsometric masks, as the most promising way to create structures resembling those from real world.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
strony 49 - 58,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Noga P.: Labyrynths generators, their properties and practical application in computer games// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -., nr. Nr 9 (2011), s.49-58
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 98 razy