Limitations of Emotion Recognition in Software User Experience Evaluation Context - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Limitations of Emotion Recognition in Software User Experience Evaluation Context

Abstrakt

This paper concerns how an affective-behavioural- cognitive approach applies to the evaluation of the software user experience. Although it may seem that affect recognition solutions are accurate in determining the user experience, there are several challenges in practice. This paper aims to explore the limitations of the automatic affect recognition applied in the usability context as well as to propose a set of criteria to select input channels for affect recognition. The results are revealed via a semi-experiment based on the case study of an educational game. As a result, a number of concerns were identified, providing a list of pros and cons for affective computing methods applied in the usability testing context. The lessons learned might be interesting for both researchers that develop emotion recognition algorithms and for practitioners, who apply them to diverse areas.

Cytowania

  • 5

    CrossRef

  • 6

    Web of Science

  • 9

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Opublikowano w:
Annals of Computer Science and Information Systems nr 8, strony 1631 - 1640,
ISSN: 2300-5963
Tytuł wydania:
Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems strony 1631 - 1640
Język:
angielski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Landowska A., Miler J..: Limitations of Emotion Recognition in Software User Experience Evaluation Context, W: Proceedings of the 2016 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, 2016, IEEE,.
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15439/2016f535
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 34 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi