Metody oceny efektywności miejskich systemów sterowania ruchem - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metody oceny efektywności miejskich systemów sterowania ruchem

Abstrakt

Rozwijające się duże miasta borykają się ze wzrostem zatłoczenia motoryzacyjnego. Celem usprawnienia sieci transportowej duże miasta, w tym również kilka miast polskich decyduje się na wdrożenie narzędzia, które umożliwi im efektywne zarządzanie i sterowanie ruchem. Jeden z takich systemów został wdrożony w Trójmieście w grudniu 2015 roku. W niniejszym referacie przedstawiono metody oceny efektywności miejskich systemów sterowania, które zostały wykorzystane do oceny efektywności Zintegrowanego Systemu Sterowania Ruchem TRISTAR w Trójmieście. Metody te uwzględniają zarówno klasyczne pomiary terenowe wielkości i warunków ruchu, jak i wykorzystują nowoczesne rozwiązania informatyczne w postaci specjalistycznego oprogramowania umożliwiającego przeprowadzenie symulacji ruchu z różnym poziomie szczegółowości. Uwzględniając obie z tych metod przedstawionych metod możliwe jest dokonanie kompleksowej oceny systemu w odniesieniu do różnych scenariuszy pod względem rozwoju miasta, jak i zmian natężenia ruchu zarówno w zakresie transportu indywidualnego, jak i zbiorowego.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT strony 189 - 200,
ISSN: 1230-9265
ISSN:
1230-9265
Język:
polski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Jamroz K., Birr K., Zarembski J.: Metody oceny efektywności miejskich systemów sterowania ruchem// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -., nr. 113 (2016), s.189-200
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 175 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi