Modeling, simulation, and validation of a TB41 crash test of the H2/W5/B concrete vehicle restraint system - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Modeling, simulation, and validation of a TB41 crash test of the H2/W5/B concrete vehicle restraint system

Abstrakt

The paper addresses numerical simulations of a concrete vehicle restraint system. The model is described in detail. The advanced material law of the continuous surface cap model was used to analyze the damage locations in concrete barrier segments. The results were validated against the TB41 full-scale crash test. The test was conducted in compliance with European standard EN 1317, and the validation was performed in accordance with the PD CEN/TR 16303 technical report. The force and moment envelopes of the road safety barrier during a vehicle crash are provided. The detailed concrete segment model successfully reproduced the characteristic splitting failure cracks that were found near the connection of the adjacent barrier segments in the actual structure after the full-scale crash test.

Cytowania

  • 1 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 6

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 292 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Archives of Civil and Mechanical Engineering nr 20, strony 467 - 489,
ISSN: 1644-9665
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Pachocki Ł., Bruski D.: Modeling, simulation, and validation of a TB41 crash test of the H2/W5/B concrete vehicle restraint system// Archives of Civil and Mechanical Engineering -Vol. 20,iss. 2 (2020), s.467-489
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/s43452-020-00065-7
Źródła finansowania:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 213 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi