Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań w dziedzinie diagnostyki kolei elektrycznych. Zostały one przeprowadzone przez międzynarodowe przemysłowo-akademickie konsorcjum w ramach projektu europejskiego (6-go programu ramowego). Skupiono się na modelowaniu transformatora trakcyjnego z myślą o rozwinięciu nieinwazyjnej metody diagnostycznej w czasie rzeczywistym. Model przeznaczony do badań finalnych został rozwinięty w oparciu o metodę Lagrange'a i posiada formę zastępczego modelu obwodowego o elementach skupionych. Nieliniowe funkcje stanu dla tego modelu zostały zweryfikowane za pomocą modelowania metodą elementów skończonych w 3D. Zostały przedyskutowane zarówno techniki modelowania jak i przykłady wyników symulacji odnoszące się do przypadków usterek transformatora. Te drugie wskazują na obiecujące właściwości podejścia diagnostycznego opartego na analizie strat mocy transformatora.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Power electronics and electrical drives : selected problems strony 475 - 486
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Nieznański J., Wilk A., Dobrowolski P.: Modelling and diagnostics of a traction transformer - a case study// Power electronics and electrical drives : selected problems/ ed. edited by Teresa Orłowska-Kowalska ; Wrocław University of Technology. Institute of Electrical Machines Drives and Measurements and Polish Associatiion of Theoretical and Applied Electrical Engineering. Wrocław Division under auspices of Electrical E Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2007, s.475-486
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy