Abstrakt
Tematem pracy są symulacje przebiegu fal sprężystych w płaskiej tarczy o kształcie przypominającym literę T. Obliczenia wykonano, stosując metodę elementów spektralnych. Porównawcze rozwiązania numeryczne wykonane zostały dla tarczy nieuszkodzonej, jak również dla tarczy z wprowadzonym uszkodzeniem. Zadaniem rejestrowanych sygnałów czasowych przyspieszeń fal sprężystych jest próba wykrycia i zlokalizowania uszkodzenia. W pracy przeprowadzono dyskusję nad możliwością detekcji uszkodzeń w rozpatrywanym typie węzła konstrukcji kratowych.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 49 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej
nr LX,
ISSN: 1234-5865 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Chróścielewski J., Rucka M., Wilde K., Witkowski W.: Modelowanie propagacji fal sprężystych w tarczy typu T w kontekście możliwości diagnostycznych// Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej. -Vol. LX., iss. Nr. 1 (2011),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 130 razy