Opinia techniczna dotycząca określenia nośności przęseł wiaduktu wd-3 w m. Karczemki w km 341+059 drogi krajowej nr 6 (obwodnica Trójmiasta) po przemieszczeniu się podpory środkowej - - rozbudowa węzła ot dk s-6) z ul. Kartuską
Abstrakt
Na skutek prowadzonych prac budowlanych przy rozbudowie węzła Karczemki (skrzyżowanie Obwodnicy Trójmiejskiej z ul. Kartuską) doszło do przemieszczenia podpory środkowej (filara) wiaduktu w wyniku czego doszło do rozwarcia połączenia monolit-prefabrykat. Zmienił się zatem układ statyczny z belki ciągłej dwuprzęsłowej na dwie belki wolnopodparte. Ekspertyza wykazała, iż na skutek zmiany układu statycznego wiaduktu, doraźna nośność wiaduktu (klasa C) nie została przekroczona z uwagi na duże zapasy nośności (moment niszczący), pomimo przekroczenia naprężeń rozciągających w betonie (obiekt sprężony - belki BSK 18). Pomimo uszkodzeń obiekt można dopuścić do eksploatacji przez okres ~ 8 miesięcy tj. do czasu wybudowania nowego wiaduktu obok.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Inne
- Typ:
- ekspertyza
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy