Abstrakt
W rozdziale opisano metodę wzmocnienia uszkodzonej belki prefabrykowanej typu T. Dźwigar wiaduktu drogowego został uderzony przez wozidło, co spowodowało jego zarysowanie i ubytki. Zaproponowano naprawę poprzez dobetonowanie dodatkowej belki. W procesie budowy belki zastosowano balastowanie płytami betonowymi w celu wciągnięcia nowego dźwigara do przenoszenia obciążeń od ciężaru własnego obiektu. Przewidziano połączenie starego betonu z nowym za pomocą kołkowania, prętów poprzecznych oraz przez przyczepność. Iniekcję rys oraz ubytków wywołanych uderzeniem przeprowadzono pod obciążeniem balastem, aby doprowadzić do ich zamknięcia w czasie normalnej eksploatacji. Wykonano szereg analiz MES w celu określenia wielkości balastu i efektów wzmocnienia. W analizie uwzględniono fazy budowy obiektu oraz dalsze efekty reologiczne. W trakcie realizacji naprawy dokonano pomiarów przemieszczeń i odkształceń belki w celu weryfikacji poprawności przeprowadzonych obliczeń oraz pracy konstrukcji.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Awarie Budowlane XXVI: Zapobieganie. Diagnostyka. Naprawy. Rekonstrukcje strony 1097 - 1105
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K., Kalitowski P.: USZKODZONA BELKA TYPU T WIADUKTU DROGOWEGO. OCENA USZKODZEŃ I NAPRAWA// Awarie budowlane. Zapobieganie diagnostyka naprawy rekonstrukcje/ ed. Maria Kaszyńska Szczecin: Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technicznego w Szczecinie, 2017, s.1097-1105
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 195 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Analiza MES detalu konstrukcji zbiornika na gaz
- J. Chróścielewski,
- K. Wilde,
- M. Miśkiewicz
- + 2 autorów