Abstrakt
Przedstawiono metodykę i wyniki badań symulacyjnych wykorzystania energii hamowania odzyskowego w komunikacji miejskiej. Dla wybranego odcinka zasilania utworzono model sieci trakcyjnej wraz z podstacjami, a także modele poruszających się po tym odcinku pociągów, uwzględniając ich charakterystyki trakcyjne we wszystkich fazach ruchu oraz zmienne obciążenie, wynikające z pochylenia toru, profilu trasy i liczby pasażerów. Badano wpływ rozkładu jazdy na stopień wykorzystania energii hamowania pociągów w systemie zamkniętym. Zaproponowano strategię sterowania ruchem pociągów w oparciu o łatwomierzalne wielkości elektryczne.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Conference Proceedings. 6th International Conference "Modern Electric Traction in Integrated XXIst Century Europe" MET´2003. Poland, Warsaw, September 25-27, 2003. Materiały konferencyjne. 6 Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Nowoczesna Trakcja Elektryczna w Zintegrowanej Europie XXI wieku" strony 183 - 188
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Mizan M., Karwowski K.: Optymalizacja wykorzystania energii hamowania - badania symulacyjne na przykładzie metra// Conference Proceedings. 6th International Conference "Modern Electric Traction in Integrated XXIst Century Europe" MET´2003. Poland, Warsaw, September 25-27, 2003. Materiały konferencyjne. 6 Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Nowoczesna Trakcja Elektryczna w Zintegrowanej Europie XXI wieku"/ Warszawa: P. Warsz., 2003, s.183-188
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 75 razy