Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli

Abstrakt

Rola postrzegania przez właściciela otoczenia własnej firmy, jak i sytuacji w samej firmie jest istotna w kontekście planowania przyszłości firmy. Otoczenie firmy odgrywa istotną rolę w procesie jej rozwoju. Jednak właściciele mikro i małych przedsiębiorstw nie są wystarczająco kompetentni by prawidłowo ocenić sytuację ekonomiczną. Dlatego też ich ocena dotycząca otoczenia jest w dużym stopniu subiektywna. Na przełomie 2012/2013 roku przebadano 290 właścicieli mikroprzedsiębiorstw z Pomorza. Badaniami objęto firmy, które zostały przebadane wcześniej w 2009 roku. Pozwoliło to na prześledzenie zmian w poszczególnych firmach. Okazało się, że postrzeganie sytuacji ekonomicznej, odgrywa istotną rolę w procesie planowania przyszłości firmy. Bardziej istotne jest jednak postrzeganie sytuacji samej firmy. Ostatecznie jednak to obiektywna rzeczywistość koryguje przewidywania właściciela.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie nr XIV, strony 65 - 76,
ISSN: 1733-2486
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Wasilczuk J.: Otoczenie mikroprzedsiębiorstw w opiniach ich właścicieli// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIV., nr. 13/I (2013), s.65-76
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 108 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi