Podstawy określania współczynników równoważności obciążenia osi do projektowania nawierzchni drogowych
Abstrakt
Praca przedstawia rys historyczny rozwoju charakterystyki obciążenia dróg przez ruch. Omówiono wpływ przyjęcia wielkości obciążenia standardowego osi równoważnej na wyniki analizy ruchu. Przedstawiono metodę doświadczalną AASHTO i współczynniki obliczone według tej metody w przypadku polskich warunków. Podano wzory do obliczeń współczynników dla osi podwójnych i potrójnych. Przedstawiono metodę francuską i jej porównanie z metodą AASHTO. Podano analizę wpływu przyjęcia wykładnika ''n'' od n=4 do n=12 na określenie ruchu równoważnego, przy różnym stopniu przeciążenia osi pojazdów. Zaproponowano podstawy teoretyczne określania współczynników równoważności osi według metod mechanistycznych. Podano przykłady wyznaczania współczynników ze wzorów zmęczeniowych. Pracę zakończono praktycznymi wnioskami.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Roads and Bridges - Drogi i Mosty
strony 55 - 93,
ISSN: 1643-1618 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Judycki J.: Podstawy określania współczynników równoważności obciążenia osi do projektowania nawierzchni drogowych// Drogi i Mosty. -., nr. nr 2 (2006), s.55-93
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 163 razy