Pomiar lojalności klientów - wybrane wskaźniki - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Pomiar lojalności klientów - wybrane wskaźniki

Abstrakt

Sytuacja na rynkach sprawia, że konieczne jest konkurowanie poprzez dbałość o satysfakcję i lojalność klientów. Wymaga to od przedsiębiorstw podejmowania wielu działań, ale także monitorowania ich rezultatów. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych metod mierzenia lojalności klientów. Skoncentrowano się na wskaźnikach satysfakcji takich jak CSI, ACSI, EPSI, a także wskaźnikach lojalności, ujmujących różne aspekty tego zjawiska (CLR, NPS, CES, TRI*M). Wskazano zarówno metodologię mierzenia poszczególnych indeksów, zastosowanie, jak i ich zalety oraz wady. Ostatecznie każda firma powinna wybrać dla siebie wskaźnik, który będzie najlepiej zaspokajał jej potrzeby w zależności od stawianych celów, posiadanych zasobów, stopnia konkurencji, branży itp.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing nr 58, strony 125 - 137,
ISSN: 2081-3430
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Drapińska A.: Pomiar lojalności klientów - wybrane wskaźniki// Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing. -Vol. 58., nr. 9 (2013), s.125-137
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 212 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi