Projekt stanowiska badawczego do wyznaczania charakterystyki ogólnej silnika spalinowego ZS przy wykorzystaniu hydraulicznego układu odbioru mocy - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Projekt stanowiska badawczego do wyznaczania charakterystyki ogólnej silnika spalinowego ZS przy wykorzystaniu hydraulicznego układu odbioru mocy

Abstrakt

Przedstawiono projekt stanowiska badawczego służącego do wyznaczania charakterystyki ogólnej silnika pojazdu ciężarowego, wykorzystując przystawkę odbioru mocy do napędu układu hydraulicznego generującego obciążenie silnika w różnych punktach jego pracy. Przedstawiono założenia projektowe oraz ograniczenia konstrukcyjne. Omówiono zasadę działania stanowiska i metodę wyznaczania charakterystyki. Opisano układ hydrauliczny oraz układ sterowania, jak i zaprezentowano model 3D. Zaprojektowane stanowisko badawcze pozwala na testy stacjonarne oraz mobilne w zakresie mocy określonej przez układ hydrauliczny.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 132 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM". sp. z o.o.)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe strony 243 - 246,
ISSN: 1509-5878
Język:
polski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Wysocki O., Czyżewicz J., Kropiwnicki J.: Projekt stanowiska badawczego do wyznaczania charakterystyki ogólnej silnika spalinowego ZS przy wykorzystaniu hydraulicznego układu odbioru mocy// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 7-8 (2017), s.243-246
Bibliografia: test
  1. .: Silniki o działaniu cyklicznym. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 1987. otwiera się w nowej karcie
  2. Czyżewicz J.: Badania procesu załadunku śmieci i modyfikacja układu sterowania mechanizmu załadowczego śmieciarki. Praca doktorska Politechnika Gdańska, Gdańsk 2011.
  3. Merkisz J., Andrzejewski M.: Wpływ eco-drivingu na emisję dwutlenku węgla z samochodu dostawczego. AUTOBUSY: Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 3/3013 (płyta CD), s. 193-202
  4. Bielaczyc P., Szczotka A., Kłak W.: Emisja związków szkodliwych spalin i zużycie paliwa samochodu z silnikiem o zapłonie iskrowym w zależności od sposobu jazdy kierowców na hamowni podwoziowej. Zeszyty Naukowe OBR SM BOSMAL, Bielsko-Biała 2005.
  5. Czyżewicz J., Kropiwnicki J., Wysocki O.: Model układu napędowego pompy hydraulicznej mechanizmu prasującego śmieciarki. Combustion Engines 3/2015 (162)
  6. Kropiwnicki J.: The application of spline function for approximation of engine characteristics. Archiwum Motoryzacji, nr 4, 2000, s. 235-242. otwiera się w nowej karcie
  7. Cichy M., Makowski S., Kropiwnicki J.: Aproksymacja wielowymiarowych charakterystyk silnikowych. Mat.: Sympozjum Ekodiesel'98, Warszawa 1998, ss. 154-160.
  8. Cichy M., Makowski S., Kropiwnicki J.: Model silnika spalinowego w formie grafów wi¹zañ (GW). Silniki Spalinowe, nr 2/2004 (119) Kropiwnicki J.: Ocena efektywności energetycznej pojazdów samochodowych z silnikami spalinowymi. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. Seria Monografie nr 110, Gdańsk 2011.
  9. Cichy M., Kropiwnicki J., Makowski S.: A model of the IC engine in the form of the bond graph (BG). Silniki Spalinowe R. 43, nr 2, 2004, s. 40-47. otwiera się w nowej karcie
  10. Kropiwnicki J.: Modelowanie układów napędowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. Seria Monografie nr 110, Gdańsk 2011.
  11. Fortuna Z., Macukow B., Wąsowski J.: Metody numeryczne. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 1982
  12. PN-ISO 15550-2009 Silniki spalinowe tłokowe -- Określanie i metoda pomiaru mocy silnika --Wymagania ogólne otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 126 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi