Abstrakt
Gwałtowny rozwój Internetu spowodował poszukiwanie nowych możliwości jego wykorzystania. Przedsiębiorcy, którzy z definicji cechują się kreatywnością oraz elastycznością, wykorzystują te możliwości tworząc nowe modele biznesowe przystosowane do tego medium. Obecnie wyróżnia się wiele nowych modeli biznesowych, które powstały właśnie dzięki Internetowi. Autorki szczególną uwagę zwracają na tzw. model reklamowy i specyficzny sposób powstawania przedsięwzięć wykorzystujących ten model w blogosferze. Blogi coraz częściej stają się źródłem możliwości biznesowych, a zarabianie na blogu jest takim samym rodzajem przedsiębiorczości jak tradycyjne uzyskiwanie korzyści materialnych ze sprzedaży produktów. Opisany model wydaje się być jednym z ciekawszych modeli biznesowych powstałych w wyniku pojawienia się Internetu. Okazuje się jednak, że nie wystarczy tylko wytrwałość w dokonywaniu ciekawych wpisów oraz uznanie czytelników, by móc się z bloga utrzymać. Potrzebne są także umiejętności biznesowe i wyszukiwanie możliwości zarobkowania na swoim blogu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Ekonomiczne Problemy Usług
strony 149 - 159,
ISSN: 1640-6818 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Roslan-Karaś A., : Przedsiębiorczość internetowa w blogosferze// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Ekonomiczne Problemy Usług. -., nr. 848, 116 (2015), s.149-159
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 150 razy