Abstrakt
The discovery of differences between tangible goods and services in the 1970s was one of the most landmark moments in the history of marketing with an emphasis being shifted to the need for using different/diversified marketing activities while dealing with various industries and types of products. The objective of this article is to briefly characterise the evolution of the marketing thought and to present the crucial influence of services marketing achievements on the shape and nature of modern marketing. As a result of the literature analysis it can be stated that currently a return to uniform marketing for all kinds of goods and markets is advocated. Researchers are stressing that since differences in goods have become irrelevant, marketing activities of services marketing nature should be conducted.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Handel Wewnętrzny
strony 86 - 95,
ISSN: 0438-5403 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Drapińska A., Fernandes T.: Services Marketing Influence On Marketing Theory Evolution,// Handel Wewnętrzny. -., iss. 6(371) (2017), s.86-95
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 144 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Driving the Image of an Electricity Supplier through Marketing Activities
- D. Dąbrowski,
- J. Dąbrowski,
- T. Zamasz
- + 1 autorów