Stabilność systemu zasilania sieciowych pojazdów trakcyjnych z napędem energoelektronicznym - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Stabilność systemu zasilania sieciowych pojazdów trakcyjnych z napędem energoelektronicznym

Abstrakt

W artykule przedstawiono wpływ zmiany parametrów elektrycznych trakcyjnego układu zasilania na jego stabilność. Znaczne zmiany parametrów wynikają m.in. z wprowadzenia do eksploatacji sieciowych pojazdów z napędem przekształtnikowym wyposażonych w filtr wejściowy LC. Mała tłumienność obwodu, duże i szybkie zmiany obciążenia oraz aktywne metody sterowania napędu pojazdu zwiększają możliwość wystąpienia oscylacji napięć i prądów. Jest to szczególnie istotne podczas pracy pojazdu w obszarze regulacji ze stałą mocą. Wykorzystując metody symulacji komputerowej określono wartości parametrów układu zasilania, których przekroczenie zwiększa podatność na wystąpienie oscylacji.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 13 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Measurement Automation Monitoring nr 53, strony 64 - 67,
ISSN: 2450-2855
Język:
polski
Rok wydania:
2007
Opis bibliograficzny:
Karwowski K., Skibicki J.: Stabilność systemu zasilania sieciowych pojazdów trakcyjnych z napędem energoelektronicznym// Pomiary Automatyka Kontrola. -Vol. 53., nr. nr 4 (2007), s.64-67
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 100 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi