Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland Stakeholders Satisfaction
Abstrakt
The following article analyses selected methods of assessing the quality of educational services of universities and discusses the role of stakeholders in, required by law, quality assurance and quality management systems according to Common Assessment Framework for education. Furthermore, it presents the Stakeholders Satisfaction Index (SSI) which is an original proposal of an aggregate measure of satisfaction perceived by stakeholders. The article also contains an analysis of the possibilities of implementing the SSI index in various activities improving quality management systems of higher education institutions.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zarządzanie i Finanse
nr 13,
strony 25 - 36,
ISSN: 2084-5189 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Grudowski P., Szefler J.: Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland Stakeholders Satisfaction// Zarządzanie i Finanse = Journal of Management and Finance. -Vol. 13., nr. 2 (2015), s.25-36
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 150 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Internationalization and Quality Assurance in Higher Education
- K. Wysocka,
- C. Jungnickel,
- K. Szelągowska-Rudzka