Abstrakt
Nauczanie projektowania architektonicznego, a szczególnie jego nauczanie początkowe, najbliższe wydaje się być wychowaniu za pomocą estetyki w jedności ducha. Przedmiotem wychowania estetycznego jest po pierwsze kształcenie zmysłu estetycznego i estetycznego doznania, po drugie wychowanie ucznia do twórczości. Jednak najistotniejszym warunkiem nauczania projektowania jest zniesienie dwoistości nauczyciela i ucznia.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Archivolta
strony 89 - 91,
ISSN: 1506-5928 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2002
- Opis bibliograficzny:
- Błażko A., Skrzypek-Łachińska M.: Wrażliwość, odpowiedzialność, intuicja. O dwoistości w odbiorze i nauczaniu architektury// Archivolta. -., nr. 4(16) (2002), s.89-91
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 167 razy