Wybrane aspekty modelowania uderzenia pojazdem dźwigara wiaduktu - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wybrane aspekty modelowania uderzenia pojazdem dźwigara wiaduktu

Abstrakt

W pracy przedstawiono różne zagadnienia związane z uderzeniem pojazdu w dźwigar wiaduktu. Omówiono wybór modelu obliczeniowego, na podstawie porównania wyników dla modelu dźwigara zespolonego, modelu dźwigara stalowego oraz modelu wiaduktu. Następnie opisano model dźwigara zespolonego zastosowany w analizie MES oraz metodę wyznaczania współczynników tłumienia Rayleigha. Symulację numeryczną uderzenia dźwigara wiaduktu przez koparkę wykonano za pomocą programu Abaqus. W analizie dynamicznej uwzględniono geometryczną nieliniowość, plastyczność, kontakt między pojazdem i dźwigarem. Ponadto dokonano identyfikacji prędkości koparki oraz zdefiniowano tłumienie Rayleigha. Dla modelu dźwigara zespolonego zbadano stan naprężeń oraz plastycznych odkształceń, powstały na skutek uderzenia.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
AKTUALNE BADANIA I ANALIZY Z INŻYNIERII LĄDOWEJ : Prace naukowe doktorantów strony 425 - 432
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Daszkiewicz K.: Wybrane aspekty modelowania uderzenia pojazdem dźwigara wiaduktu// AKTUALNE BADANIA I ANALIZY Z INŻYNIERII LĄDOWEJ : Prace naukowe doktorantów/ ed. praca zbiorowa pod red. J. Bzówki Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2013, s.425-432
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 89 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi