ZNACZENIE ŹRÓDEŁ POCZUCIA SAMOSKUTECZNOŚCI U POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – RAPORT Z BADAŃ - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

ZNACZENIE ŹRÓDEŁ POCZUCIA SAMOSKUTECZNOŚCI U POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – RAPORT Z BADAŃ

Abstrakt

Poczucie samoskuteczności w sposób istotny wpływa na zachowanie ludzi sprawiając, że stają się oni bardziej wytrwali w działaniu i stawiają sobie ambitne cele. Poczucie samoskuteczności powstaje pod wpływem doświadczeń jednostki, a jego poziom jest możliwy do kształtowania. Zdaniem Bandury (1997) istnieją cztery źródła poczucia samoskuteczności, czyli poprzednie doświadczenie, pobudzenie fizjologiczne, obserwacja innych oraz perswazja. Celem opisywanego badania była weryfikacja stopnia powiązania każdego ze źródeł z poczuciem samoskuteczności u początkujących przedsiębiorców. Badanie przeprowadzono na grupie 100 osób posiadających własne firmy nie dłużej niż przez sześć miesięcy. Spośród wymienionych źródeł doświadczenie, pobudzenie fizjologiczne oraz perswazja okazały się być istotnie pozytywnie skorelowane z przedsiębiorczym poczuciem samoskuteczności. Obserwacja innych nie była natomiast z nim powiązana w sposób istotny.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka strony 91 - 97,
ISSN: 2084-6495
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Ziemiański P., Zięba K.: ZNACZENIE ŹRÓDEŁ POCZUCIA SAMOSKUTECZNOŚCI U POCZĄTKUJĄCYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – RAPORT Z BADAŃ// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka. -., nr. 2 (2014), s.91-97
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 62 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi