mgr inż. Tomasz Goluch
Zatrudnienie
- Starszy wykładowca w Katedra Algorytmów i Modelowania Systemów
Publikacje
Filtry
wszystkich: 6
Katalog Publikacji
Rok 2020
-
Visual TreeCmp : Comprehensive Comparison of Phylogenetic Trees on the Web
Publikacja1. We present Visual TreeCmp—a package of applications for comparing phylogenetic tree sets. 2. Visual TreeCmp includes a graphical web interface allowing the visualization of compared trees and command line application extended by comparison methods recently proposed in the literature. 3. The phylogenetic tree similarity analysis in Visual TreeCmp can be performed using eighteen metrics, of which 11 are dedicated to rooted trees...
Rok 2015
-
KOALA Graph Theory Internet Service
PublikacjaKOALA has been created with the idea of C++ library templates, implementing a broad set of procedures in the fields of algorithmic graph theory and network problems in discreate optimization. During the C2NIWA project, a library has been greatly ectended, the code refactored and enclosed with the internet service available in the public repository of thr project. Today it contains interconnected educational materials in the form...
Rok 2012
-
METODA WYZNACZANIA ZŁOŻONOŚCI PODPRZESTRZENI STANÓW PLANSZOWYCH GIER LOGICZNYCH LOGICZNYCH
PublikacjaJedna z metod rozwiązywania gier jest analiza wsteczna. Jej skuteczność jest ograniczona wielkością przestrzeni stanów gry, która stanowi rozwiązywany problem. Pierwszego takiego oszacowania dokonał Claude E. Shannon odnośnie gry szachy w połowie minionego stulecia. Ważnym elementem jest podział takiej przestrzeni na mniejsze części, które mogą być rozwiązywane niezależnie lub z wykorzystaniem stosunkowo niewielkiej ilości informacji z...
-
Zastosowanie komputerów w dziedzinie wyszukiwania strategii optymalnych w grach logicznych
PublikacjaProblem jaki stanowi wyszukiwanie strategii optymalnej w grach logicznych jest bardzo złożony. Można go podzielić na następujące podproblemy: obliczeniowy, pamięciowy oraz operacji wejścia/wyjścia. Jednak rosnąca z roku na rok siła obliczeniowa komputerów, ilość pamięci oraz prędkość transferu danych pomiędzy podzespołami zarówno lokalnymi jak i rozproszonymi, a także wzrost skuteczności wykorzystywanych technik algorytmicznych...
Rok 2011
-
Ocena poprawności działania algorytmu proof-number search na strukturze digrafu acyklicznego
PublikacjaAlgorytm proof-number search jest znanym algorytmem służącym do rozwiązywania gier logicznych. Rozwiązanie gry jest jednoznaczne ze znalezieniem optymalnej strategii i pozwala przeprowadzić rozgrywkę w sposób pozwalający na osiągnięcie najlepszego możliwego wyniku. Jedną z największych wad tego algorytmu, naturalnie pracującego na strukturze drzewa, jest wielokrotne rozwijanie identycznych poddrzew gry co prowadzi do nadmiarowego...
Rok 2010
-
Porównanie wydajności modyfikacji algorytmu Proof-number search uwzględniających wartości remisowe
PublikacjaProof-number search to znana rodzina algorytmów służących do wyznaczania wartości pozycji w nielosowych grach dwóch graczy z pełną informacją. W wersji podstawowej pn-search doskonale radzi sobie z wyszukiwaniem strategii wygrywającej jednego z graczy. Jednak istnieje wiele znanych gier, w których obydwaj gracze posiadają jedynie strategię remisującą (Młynek, Awari, Warcaby). W niniejszej pracy porównano wydajność dwóch modyfikacji...
wyświetlono 1602 razy