Problemy Jakości - Journal - Bridge of Knowledge

Search

Problemy Jakości

ISSN:

0137-8651

eISSN:

2449-9862

Publisher:

SIGMA-NOT

Disciplines
(Field of Science):

  • management and quality studies (Social studies)

Ministry points: Help

Ministry points - current year
Year Points List
Year 2024 40 Ministry scored journals list 2024
Ministry points - previous years
Year Points List
2024 40 Ministry scored journals list 2024
2023 70 Ministry Scored Journals List
2022 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2021 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2020 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2019 40 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2018 11 B
2017 11 B
2016 11 B
2015 11 B
2014 5 B
2013 5 B
2012 3 B
2011 3 B

Model:

Traditional

Impact Factor:

n/a

Publishing policy:

License: COPYRIGHT
License
COPYRIGHT
Information on publishing policy
n/a
Information on the conditions of self-archiving
n/a
Is self-archiving allowed by the journal?
No
Information on research data policy
n/a
Months of embargo
no embargo

Filters

total: 39

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Journals

  • Kategoria doskonałości w szkolnictwie wyższym
    Publication

    Cel: Zaakcentowanie miejsca i znaczenia kategorii doskonałości w zarządzaniu instytucjami szkolnictwa wyższego oraz określenie uwarunkowań towarzyszących jej zastosowaniom. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Wykorzystano metodę studium literatury wg koncepcji zaproponowanej przez J. Creswella. Wnioski i rekomendacje płynące z rozważań oparto, przede wszystkim, na podejściu indukcyjnym. Wyniki/wnioski: Przedstawiono czynniki...

    Full text available to download

  • Jakość oprogramowania w zwinnym podejściu do zarządzania projektami informatycznymi
    Publication

    Cel: Celem artykułu jest ocena, czy wykorzystanie podejścia zwinnego Scrum w organizacji podnosi jakość wytwarzanego oprogramowania oraz próba uzyskania odpowiedzi na pytanie, jak nowelizacja Przewodnika po Scrumie (Scrum Guide) z listopada 2020 roku wpłynęła na proces wytwarzania oprogramowania. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Przyjętą metodyką badawczą jest przegląd literatury przedmiotu oraz badania własne autora....

    Full text to download in external service

  • Pozytywne doświadczenia zakupowe w kreowaniu lojalności nabywczej
    Publication

    Doświadczenie zakupowe to rodzaj mentalnej podróży, pozostawiającej niematerialne wrażenia, w postaci wiedzy i śladu emocjonalnego [69], będące kluczowym elementem w zrozumieniu zachowań konsumentów, jak również istotnych zmian zachodzących we współczesnym marketingu [10]. Cel: Celem głównym badań było ukazanie wpływu pozytywnych doświadczeń zakupowych na kształtowanie satysfakcji i lojalności nabywczej oraz sposobów budowania...

    Full text available to download

  • Moda jako wartość konsumencka - eksplikacja zagadnienia
    Publication

    Cel: Celem artykułu jest przedstawienie problematyki mody jako propozycji wartości dla klienta. Realizacja niniejszego celu wymagała uszczegółowionej eksplikacji zjawiska mody. W publikacji zdefiniowaniu poddano mechanizm działania mody, istotę trendu mody, jak również omówiono główne perspektywy analizy mody oraz aktualne nurty badań nad modą. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: W pracy wykorzystano metodę krytycznej...

    Full text available to download

  • Relacja mistrz – uczeń – w jaki sposób kształtować doskonałość akademicką, na przykładzie postaci prof. dr. hab. inż. Romualda Kolmana
    Publication

    - Problemy Jakości - Year 2021

    W niniejszym artykule skoncentrowano się na zagadnieniu fundamentalnym w kontekście edukacji i rozwoju badań naukowych – relacji mistrz – uczeń. W nawiązaniu do wielowiekowej tradycji instytucji akademickich przedstawiono istotę i znaczenie tych relacji, wskazując pożądane cechy mistrza jako osoby kształtującej oczekiwane ze względów społecznych postawy swoich podopiecznych. Jako przykład postaci mistrza w obszarze nauk o jakości...

    Full text to download in external service

  • Nowatorskie podejście do zarządzania jakością w branży morskiej na przykładzie stoczni Ostróda Yacht

    Artykuł opisuje podejście procesowe funkcjonujące w jednej z największych polskich stoczni jachtowych Ostróda Yacht. Stocznia ta stanowi ilustrację – zakończonej z sukcesem – implementacji narzędzi Lean Production i stanowi przykład dla innych przedsiębiorstw w Polsce. Celem niniejszej publikacji jest ukazanie nowatorskiego podejścia do zarządzania jakością w stoczni jachtowej, które przyniosło korzyści zarówno z poziomu zarządzania...

    Full text to download in external service

  • Wykorzystanie wybranych normatywnych systemów zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego
    Publication

    W artykule przedstawiono wybrane modele systemów zarządzania opisane w normach międzynarodowych możliwe do wykorzystania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Systemy te mogą stanowić bowiem korzystną alternatywę dla obarczonych wieloma mankamentami mechanizmów przyjmowanych przez kadrę kierowniczą uczelni w odniesieniu do kluczowych procesów tych instytucji.

    Full text available to download

  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej - perspektywa polskiego konsumenta

    Przesunięcie produkcji do krajów dotkniętych ubóstwem towarzyszy podejściu kładącemu nacisk na szybkie odpowiedzialność i tanie udostępnianie trendów modowych konsumentom oraz systemowi wytwarzania opartemu na popycie biznesu, w przemyśle odzieżowym. W artykule zwrócono uwagę na: świadomość, postawy, zachowania etyczne oraz zrównoważony sposób postrzegania jakości produktów „fast fashion” w perspektywie społecznej odpowiedzialności....

    Full text to download in external service

  • Raportowanie obrotu produktami leczniczymi w doskonaleniu przepływu informacji o stanach magazynowych aptek
    Publication

    Celem opracowania jest identyfikacja roli raportowania obrotu produktami leczniczymi w aptekach. Zaprezentowano podstawowe założenia wymogu raportowania stanów magazynowych, w odniesieniu do poszczególnych grup interesariuszy, związanych z informacją o stanach magazynowych w aptece. Zidentyfikowano również korzyści dla poszczególnych grup interesariuszy wynikające z konieczności przygotowania tego typu raportów.

    Full text to download in external service

  • Tworzenie modelu pojęciowego dla zarządzania ryzykiem na przykładzie procesu laminowania w stoczni jachtowej

    Celem artykułu jest zaproponowanie modelu pojęciowego normalizującego kryteria oceny ryzyka w systemie zarządzania jakością w stoczni jachtowej. Zamiarem jest przeprowadzenie analizy danych, pozwalającej wytyczyć zbiory o wysokim, średnim i niskim poziomie istotności dla wszystkich błędów powstających w procesie laminowania. W artykule skoncentrowano się na najważniejszych pojęciach związanych z ryzykiem i kryteriami jego oceny....

    Full text to download in external service

  • Ocena modeli grupowego wdrażania systemów jakości w MŚP
    Publication

    W artykule przedstawiono charakterystykę wybranych inicjatyw grupowego wdrażania systemów jakości w małych i średnich przedsiębiorstwach stosowanych w Polsce i za granicą. W odniesieniu do kluczowych elementów tych przedsięwzięć, zaprezentowano włacną propozycje rozwiązań usprawniających stosowane w praktyce podejścia.

  • Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów. Cz. 3
    Publication

    - Problemy Jakości - Year 2008

    Autorka identyfikuje i opisuje występujące na Mazowszu inicjatywy klastrowe, szczególną uwagę poświęcając klastrom rolniczym. W ostatnich latach obserwuje się systematyczny przyrost sformalizowanych układów klastrowych w całym kraju. W przypadku inicjatyw klastrowych w woj. mazowieckim - część z nich kształtuje się w sposób naturalny - w oparciu o występujące mechanizmy rynkowe, ale większość powstała i sformalizowała się w odpowiedzi...

  • Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów. Cz.2
    Publication

    - Problemy Jakości - Year 2008

    Artykuł zawiera główne wnioski z badań przeprowadzonych w 2005r. i 2007r. na Mazowszu pod kątem rozwoju klastrów wysokotechnologicznych. Na podstawie obliczeń współczynnika lokalizacji LQ (location quotient) zostały zidentyfikowane istotne koncentracje branż high-tech na Mazowszu, a następnie w oparciu o metodę OECD do badania interakcji zostały przeanalizowane trzy sektory high-tech występujące w obrębie Obszaru Metropolitarnego...

  • Charakterystyka MŚP w kontekście podejścia procesowego
    Publication

    Artykuł przedstawia wynikające z rozległego studium literaturowego charakterystyczne uwarunkowania związane z wykorzystaniem orientacji procesowej w sektorze MŚP. Szczególny nacisk położono na rolę systemów zarządzania jakością w promowaniu zarządzania procesami w mniejszych organizacjach.

  • Jakosciowy aspekt intelektu
    Publication
    • R. Kolman

    - Problemy Jakości - Year 2006

    W opracowaniu przeanalizowano elementy intelektu, które sprzęgnięto z problematyką jakości formułując w efekcie elementy światopoglądu.

  • Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach
    Publication

    W artykule przedstawiono charakterystykę oraz wyniki badań dotyczących uwarunkowań związanych z wdrażaniem systemów zarządzania jakością w małych organizacjach. Wyniki badań omówiono w podziale na najczęściej wskazywane przez respondentów czynniki wspierające wdrażanie oraz te stanowiące bariery.

  • Pomiary, analiza i doskonalenie jako kryteria auditu systemu zarządzania jakością
    Publication

    W artkule przedstawiono praktyczne zalecenia dotyczące audytu wewnętrznego systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000 w obszarze wymagań rozdziału 8 tej normy dotyczącego pomiarów, analizy i doskonalenia. Metodykę audytowania dostosowano do potrzeb małych i średnich organizacji, zwracając szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie orientacji procesowej.

  • Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach. Cz. 2
    Publication

    W artykule przedstawiono wyniki badań opinii przedstawicieli małych organizacji w odniesieniu do certyfikacji i funkcjonowania systemów zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000. Wskazano najważniejsze czynniki pozytywne oraz problemy związane z zagadnieniami stanowiacymi przedmiot badań.

  • Wpływ jakości usług na wartość firmy.
    Publication
    • R. Kolman
    • B. Pytko
    • K. Siedlikowski

    - Problemy Jakości - Year 2004

    W opracowaniu zaprezentowano elementy badań jakości usług administracyjnych oraz jakości usług remontowych. Wylansowano nową, uniwersalną metodę badania potencjału usługowego jednostek gospodarczych.

  • Lean Quality Management
    Publication

    - Problemy Jakości - Year 2003

    Postrzeganie przedsiębiorstwa przez pryzmat zachodzących w nim procesów powoduje powstanie dynamicznego obrazu zmian zachodzących w firmie. W wyniku takiego spojrzenia obserwator wykracza poza funkcjonalny układ struktur uzyskując możliwość pełniejszej weryfikacji skuteczności licznych, powiązanych ze sobą działań przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji o ich doskonaleniu. Kierunki tego doskonalenia to takie budowanie sekwencji...

seen 1335 times