ISSN:
eISSN:
Publisher:
Disciplines
(Field of Science):
- management and quality studies (Social studies)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 40 | Ministry scored journals list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 40 | Ministry scored journals list 2024 |
2023 | 70 | Ministry Scored Journals List |
2022 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 11 | B |
2017 | 11 | B |
2016 | 11 | B |
2015 | 11 | B |
2014 | 5 | B |
2013 | 5 | B |
2012 | 3 | B |
2011 | 3 | B |
Model:
Impact Factor:
Publishing policy:
- License
- COPYRIGHT
- Information on publishing policy
- n/a
- Information on the conditions of self-archiving
- n/a
- Is self-archiving allowed by the journal?
- No
- Information on research data policy
- n/a
- Months of embargo
- no embargo
Papers published in journal
Filters
total: 39
Catalog Journals
-
Kategoria doskonałości w szkolnictwie wyższym
PublicationCel: Zaakcentowanie miejsca i znaczenia kategorii doskonałości w zarządzaniu instytucjami szkolnictwa wyższego oraz określenie uwarunkowań towarzyszących jej zastosowaniom. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Wykorzystano metodę studium literatury wg koncepcji zaproponowanej przez J. Creswella. Wnioski i rekomendacje płynące z rozważań oparto, przede wszystkim, na podejściu indukcyjnym. Wyniki/wnioski: Przedstawiono czynniki...
-
Jakość oprogramowania w zwinnym podejściu do zarządzania projektami informatycznymi
PublicationCel: Celem artykułu jest ocena, czy wykorzystanie podejścia zwinnego Scrum w organizacji podnosi jakość wytwarzanego oprogramowania oraz próba uzyskania odpowiedzi na pytanie, jak nowelizacja Przewodnika po Scrumie (Scrum Guide) z listopada 2020 roku wpłynęła na proces wytwarzania oprogramowania. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Przyjętą metodyką badawczą jest przegląd literatury przedmiotu oraz badania własne autora....
-
Pozytywne doświadczenia zakupowe w kreowaniu lojalności nabywczej
PublicationDoświadczenie zakupowe to rodzaj mentalnej podróży, pozostawiającej niematerialne wrażenia, w postaci wiedzy i śladu emocjonalnego [69], będące kluczowym elementem w zrozumieniu zachowań konsumentów, jak również istotnych zmian zachodzących we współczesnym marketingu [10]. Cel: Celem głównym badań było ukazanie wpływu pozytywnych doświadczeń zakupowych na kształtowanie satysfakcji i lojalności nabywczej oraz sposobów budowania...
-
Moda jako wartość konsumencka - eksplikacja zagadnienia
PublicationCel: Celem artykułu jest przedstawienie problematyki mody jako propozycji wartości dla klienta. Realizacja niniejszego celu wymagała uszczegółowionej eksplikacji zjawiska mody. W publikacji zdefiniowaniu poddano mechanizm działania mody, istotę trendu mody, jak również omówiono główne perspektywy analizy mody oraz aktualne nurty badań nad modą. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: W pracy wykorzystano metodę krytycznej...
-
Relacja mistrz – uczeń – w jaki sposób kształtować doskonałość akademicką, na przykładzie postaci prof. dr. hab. inż. Romualda Kolmana
PublicationW niniejszym artykule skoncentrowano się na zagadnieniu fundamentalnym w kontekście edukacji i rozwoju badań naukowych – relacji mistrz – uczeń. W nawiązaniu do wielowiekowej tradycji instytucji akademickich przedstawiono istotę i znaczenie tych relacji, wskazując pożądane cechy mistrza jako osoby kształtującej oczekiwane ze względów społecznych postawy swoich podopiecznych. Jako przykład postaci mistrza w obszarze nauk o jakości...
-
Nowatorskie podejście do zarządzania jakością w branży morskiej na przykładzie stoczni Ostróda Yacht
PublicationArtykuł opisuje podejście procesowe funkcjonujące w jednej z największych polskich stoczni jachtowych Ostróda Yacht. Stocznia ta stanowi ilustrację – zakończonej z sukcesem – implementacji narzędzi Lean Production i stanowi przykład dla innych przedsiębiorstw w Polsce. Celem niniejszej publikacji jest ukazanie nowatorskiego podejścia do zarządzania jakością w stoczni jachtowej, które przyniosło korzyści zarówno z poziomu zarządzania...
-
Wykorzystanie wybranych normatywnych systemów zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego
PublicationW artykule przedstawiono wybrane modele systemów zarządzania opisane w normach międzynarodowych możliwe do wykorzystania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Systemy te mogą stanowić bowiem korzystną alternatywę dla obarczonych wieloma mankamentami mechanizmów przyjmowanych przez kadrę kierowniczą uczelni w odniesieniu do kluczowych procesów tych instytucji.
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej - perspektywa polskiego konsumenta
PublicationPrzesunięcie produkcji do krajów dotkniętych ubóstwem towarzyszy podejściu kładącemu nacisk na szybkie odpowiedzialność i tanie udostępnianie trendów modowych konsumentom oraz systemowi wytwarzania opartemu na popycie biznesu, w przemyśle odzieżowym. W artykule zwrócono uwagę na: świadomość, postawy, zachowania etyczne oraz zrównoważony sposób postrzegania jakości produktów „fast fashion” w perspektywie społecznej odpowiedzialności....
-
Raportowanie obrotu produktami leczniczymi w doskonaleniu przepływu informacji o stanach magazynowych aptek
PublicationCelem opracowania jest identyfikacja roli raportowania obrotu produktami leczniczymi w aptekach. Zaprezentowano podstawowe założenia wymogu raportowania stanów magazynowych, w odniesieniu do poszczególnych grup interesariuszy, związanych z informacją o stanach magazynowych w aptece. Zidentyfikowano również korzyści dla poszczególnych grup interesariuszy wynikające z konieczności przygotowania tego typu raportów.
-
Tworzenie modelu pojęciowego dla zarządzania ryzykiem na przykładzie procesu laminowania w stoczni jachtowej
PublicationCelem artykułu jest zaproponowanie modelu pojęciowego normalizującego kryteria oceny ryzyka w systemie zarządzania jakością w stoczni jachtowej. Zamiarem jest przeprowadzenie analizy danych, pozwalającej wytyczyć zbiory o wysokim, średnim i niskim poziomie istotności dla wszystkich błędów powstających w procesie laminowania. W artykule skoncentrowano się na najważniejszych pojęciach związanych z ryzykiem i kryteriami jego oceny....
-
Ocena modeli grupowego wdrażania systemów jakości w MŚP
PublicationW artykule przedstawiono charakterystykę wybranych inicjatyw grupowego wdrażania systemów jakości w małych i średnich przedsiębiorstwach stosowanych w Polsce i za granicą. W odniesieniu do kluczowych elementów tych przedsięwzięć, zaprezentowano włacną propozycje rozwiązań usprawniających stosowane w praktyce podejścia.
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów. Cz. 3
PublicationAutorka identyfikuje i opisuje występujące na Mazowszu inicjatywy klastrowe, szczególną uwagę poświęcając klastrom rolniczym. W ostatnich latach obserwuje się systematyczny przyrost sformalizowanych układów klastrowych w całym kraju. W przypadku inicjatyw klastrowych w woj. mazowieckim - część z nich kształtuje się w sposób naturalny - w oparciu o występujące mechanizmy rynkowe, ale większość powstała i sformalizowała się w odpowiedzi...
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów. Cz.2
PublicationArtykuł zawiera główne wnioski z badań przeprowadzonych w 2005r. i 2007r. na Mazowszu pod kątem rozwoju klastrów wysokotechnologicznych. Na podstawie obliczeń współczynnika lokalizacji LQ (location quotient) zostały zidentyfikowane istotne koncentracje branż high-tech na Mazowszu, a następnie w oparciu o metodę OECD do badania interakcji zostały przeanalizowane trzy sektory high-tech występujące w obrębie Obszaru Metropolitarnego...
-
Charakterystyka MŚP w kontekście podejścia procesowego
PublicationArtykuł przedstawia wynikające z rozległego studium literaturowego charakterystyczne uwarunkowania związane z wykorzystaniem orientacji procesowej w sektorze MŚP. Szczególny nacisk położono na rolę systemów zarządzania jakością w promowaniu zarządzania procesami w mniejszych organizacjach.
-
Jakosciowy aspekt intelektu
PublicationW opracowaniu przeanalizowano elementy intelektu, które sprzęgnięto z problematyką jakości formułując w efekcie elementy światopoglądu.
-
Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach
PublicationW artykule przedstawiono charakterystykę oraz wyniki badań dotyczących uwarunkowań związanych z wdrażaniem systemów zarządzania jakością w małych organizacjach. Wyniki badań omówiono w podziale na najczęściej wskazywane przez respondentów czynniki wspierające wdrażanie oraz te stanowiące bariery.
-
Pomiary, analiza i doskonalenie jako kryteria auditu systemu zarządzania jakością
PublicationW artkule przedstawiono praktyczne zalecenia dotyczące audytu wewnętrznego systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000 w obszarze wymagań rozdziału 8 tej normy dotyczącego pomiarów, analizy i doskonalenia. Metodykę audytowania dostosowano do potrzeb małych i średnich organizacji, zwracając szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie orientacji procesowej.
-
Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach. Cz. 2
PublicationW artykule przedstawiono wyniki badań opinii przedstawicieli małych organizacji w odniesieniu do certyfikacji i funkcjonowania systemów zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000. Wskazano najważniejsze czynniki pozytywne oraz problemy związane z zagadnieniami stanowiacymi przedmiot badań.
-
Wpływ jakości usług na wartość firmy.
PublicationW opracowaniu zaprezentowano elementy badań jakości usług administracyjnych oraz jakości usług remontowych. Wylansowano nową, uniwersalną metodę badania potencjału usługowego jednostek gospodarczych.
-
Lean Quality Management
PublicationPostrzeganie przedsiębiorstwa przez pryzmat zachodzących w nim procesów powoduje powstanie dynamicznego obrazu zmian zachodzących w firmie. W wyniku takiego spojrzenia obserwator wykracza poza funkcjonalny układ struktur uzyskując możliwość pełniejszej weryfikacji skuteczności licznych, powiązanych ze sobą działań przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji o ich doskonaleniu. Kierunki tego doskonalenia to takie budowanie sekwencji...
seen 1335 times